Strona 1 z 5

Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 26 mar 2015, o 16:07
autor: ForumMaster
Temat reklamacji wzbudza wiele emocji i tak jest również w przypadku zakupionej biżuterii: czy i kiedy można reklamować zakupioną biżuterię?

Zapraszam do zadawania pytań na które postaram się odpowiedzieć lub poproszę o pomoc inne osoby udzielające się na forum.

Najczęściej zadawanym pytaniem jest: "Czy mogę reklamować biżuterię?"
odpowiedź może być różna w zależności od okoliczności dokonywania zakupu, dlatego przy konkretnych pytaniach proszę podawać szczegółowy opis w jaki sposób biżuteria została zakupiona i co się z nią stało.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

: 26 mar 2015, o 16:20
autor: Marek
Gorący temat został poruszony. W tym temacie króluje Yes i Apart, gdzie sprzedawana jest słabo jakościowo biżuteria jako super ekskluzywna i w wyniku wypadają cyrkonie czy kamienie lub przykładowo srebro które miało być próby 925 ma próbę o wiele gorszą jak to jest standardem w Apart.

Polecam wątek z przykładami: http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... prawa.html

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

: 26 mar 2015, o 16:22
autor: Marlena
co do Apart zgadzam się w 100%: polecam lekturę: http://hasla.forum.gazeta.pl/szukaj/for ... acje+apart

Apart to przeciwieństwo znanego sklepu AnKa Biżuteria oferującego biżuterię pod adresem ankabizuteria.pl - tam kupuję tylko i nie mam żadnych problemów: wszystko dostaję na czas, bardzo dobre wykonanie i noszę do dziś tą biżuterię, np pierścionek z opalem:

Obrazek

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

: 26 mar 2015, o 16:25
autor: Agata
Ciekawa sytuacja z brakiem paragonu: "Czy można złożyć reklamację biżuterii skoro nie mam paragonu?

odpowiedź znajdziecie tu:
Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru, a sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji dlatego, że nie ma Pani paragonu. Dowodem zakupu może być też np. wydruk z terminala, a nawet oświadczenie innej osoby, która towarzyszyła Pani na zakupach.

Takie pisemne oświadczenie przyjaciółki proszę dołączyć do reklamacji. Podst. prawna: ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 141/2002, poz. 1176).

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

: 26 mar 2015, o 16:59
autor: Milena
mam konkretna sytuacje: zarysowala mi sie bizuteria - czy moge ja reklamowac?

kupilam ja jakies kilka miesiecy temu i sporo nosilam

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

: 27 mar 2015, o 11:12
autor: Maciej Lewinski
Z opisu sytuacji wynika, że zarysowania powstały w wyniku normalnego użytkowania i w takich sytuacjach nie możesz składać reklamacji.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamowa

: 29 mar 2015, o 18:50
autor: ForumMaster
tak, zarysowanie biżuterii wynikające z normalnego użytkowania, czy też starcie się złota z pozłacanej biżuterii nie podlega reklamacji, tym bardziej po takim czasie użytkownia

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 23 kwie 2015, o 17:05
autor: Marek Nowak
W wątku viewtopic.php?f=3&t=71 pojawił się inny ciekawy temat: zadowolenia klienta który podpisał umowę na realizację obrączek bez podania rozmiaru i ceny. Uważajcie na takie umowy: jak jest umowa to powinny być na umowie wszystkie wymagane dane jak rozmiar pierścionka czy waga oraz ustalona cena i materiał z jakiego będzie wykonany.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 2 maja 2015, o 08:45
autor: Mirka
Na podpisywane umowy w sklepach stacjonarnych trzeba mocno uważać, lepiej tu jest w internecie gdzie przy zakupie przez internet można oddać zakupioną biżuterię przez 14 dni od zakupu bez podawania przyczyny. Przez internet papierowej umowy nie będziecie zawierać.

Innym tematem są wypadające kamienie - tutaj sprzedawca ma rację, bo nie można takiej biżuterii z przyklejanymi kamieniami zamaczać w wodzie i chronić przed wilgocią.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 2 maja 2015, o 08:50
autor: ForumMaster
tak, często panie narzekają że wypdają markazyty, czy inne kamienie z biżuterii a przyczyną tego jest fakt że nie zdejmują biżuterii podczas kąpieli, czy bransoletki podczas mycia rąk

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 30 maja 2018, o 23:06
autor: dociaKr104
Witam , pomocy , mój partner w listopadzie kupił mi pierścionek białe złoto z żółtym z masą perłową , kupując zapytałam panią czy perełka jest stabilnie umieszczona bo pierścionek mam zamiar nocić na co dzień, pani mnie zapewniła że oczko jest solidnie przymocowane , nie ma problemu. Po pięciu miesiącach użytkowania oczko odpadło nie wiem nawet kiedy i zgubiło się. Wziełam paragon i poszłam złożyć reklamacje , pani przy przyjmowaniu od razu zaznaczyła że musiałam silnie uderzyć , na moje tłumaczenia pani wiedziała lepiej , potwierdzenie oddania pierścionka dostałam świstek z pieczątką Firma Złotniczo Grawerska
GRYF 1877 Firma Złotniczo Grawerska
Krzysztof Michalski
ul. Reymonta 9 lub
ul. Piłsudskiego 24B/6
05- 120 Legionowo
Dwa dni później dostałam telefon że pierścionek pani mi chętnie naprawi na mój koszt 40 zł , pani nie spodziewała się że odmówię bo od razu przystąpiła do omawiania kształtu oczka itd, odmówiłam powiedziałam ze mam paragon a pierścionek powinna obowiązywać gwarancja , na co pani odpowiedziała ze w pierścionku było mydło co spowodowało że oczko odpadło. Nie zgodziłam się na naprawę umówiłam się na odbiór pierścionka za dwa dni. Za dwa dni czekała na mnie niespodzianka pierścionka u jubilera nie było :-( Byłam zmuszona kolejny dzień poświęcić na odebranie uszkodzonego pierścionka. Za kilka dni poszłam , był , poprosiłam aby pokazano mi opinię rzeczoznawcy , pani jak w amoku trzymała kartkę nie wiele większą niż ta co dostałam ja , i nie chciała mi wydać pierścionka sytuacja komiczna. Pierścionek w końcu dostałam ale żadnego wyjaśnienia od eksperta. Czy ta firma ma prawo tak postąpić ?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 31 maja 2018, o 11:40
autor: ForumMaster
A mówił sprzedawca jak jest osadzona masa perłowa? Jeżeli była klejona to faktycznie mógł od wody się odkleić. Czy faktycznie pierścionek był w wodzie z mydłem?
Duży był koszt tego pierścionka w porównaniu z 40zł naprawą?

Generalnie powinien obowiązywać taki sam profesjonalizm jak przy zakupie. Czy podczas zakupu też widać było takie zachowania?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 31 maja 2018, o 11:43
autor: Cukiereczek
A w końcu naprawili czy nie? Opinię eksperta nie muszą dawać jako sklep.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 31 maja 2018, o 16:53
autor: dociaKr104
Witam
Dziekuje za odpowiedź. Pierścionek kosztował 375 zl , w ciagu dnia mylam ręce noszac pierścionek ale nie korzystalam z mydla w kostce wiec nie rozumiem jak moglo byc mydlo. Kupujac zaznaczylam ze pierścionek będę użytkować na codzień, pani zagwarantowala ustnie ze nic stac sie nie moze. Dodam ze teraz widze ze bolec ow piescionka jest bardzo krotki w porównaniu jak wystajaca byla perełka.pani byla mila uprzejma i i cierpliwa pomocna w wyborze pierscionka, odwrotnie do tego jak juz zlozylam reklamacje.mysle o zlozeniu skargi do rzecznika praw konsumenta

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 19 cze 2018, o 08:45
autor: Jugina
Witam serdecznie,

potrzebuję pomocy w sprawie reklamacji złotych kolczyków wysadzanych cyrkoniami.

Zakupione w Yes za 360 zł cały front składał się z pięknie mieniących się cyrkoni niestety po 2 miesiącach cyrkonie poszarzały i wyglądają jak zwykłe szkiełka...złożyłam jedną reklamację w salonie, dostałam wypolerowane kolczyki do odbioru, po miesiącu ta sama sytuacja...kolejna reklamacja w salonie znowu otrzymałam wypolerowane kolczyki odwołałam się od tego dostałam odmowę zwrotu kosztów, dzisiaj mija kolejny miesiąc znowu to samo zamiast cyrkoni wyglądają jak szkiełka...zamierzam napisać od siebie jakieś pismo do nich ale zastanawiam się na jakie artykuły powinnam się powołać żeby w końcu mi oddali pieniądze bo na takie comiesięczne polerowanie nie mam czasu ani pieniedzy żeby specjalnie jeździć 50 km do galerii i spowrotem.

Dziękuję za pomoc.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 20 cze 2018, o 10:01
autor: Edyta
Na dziś możesz:
* poprosić o ekspertyzę innego jubilera czy są to cyrkonie czy szkło
* zgłosić się do rzecznika konsumenta z prośbą o pomoc
* zapytaj jak to czyszczą u jubilera i spróbuj środków do pielęgnacji biżuterii z kamieniami - wyjdzie taniej niż ciągłe podróże to salonu i stracony czas
przykładowo https://www.ankabizuteria.pl/profesjona ... az-kamieni lub https://www.ankabizuteria.pl/profesjona ... ry-cleaner - na pewno coś w internecie znadziesz, możesz też spróbować ze zwykłymi ściereczkami

Obrazek

Na przyszłość:
Zwróć uwagę na fakt, że Yes ma sieć salonów które musi utrzymać i to może prowadzić do tego że sprzedają słabej jakości produkty za bardzo wysoką cenę - z opisu wygląda jakbyś dostała straganową jakość. Wniosek: próbuj zakupów internetowych gdzie masz 14 dni na zwrot i wybieraj te sklepy który nie mają dużej fizycznej sieci salonów bardzo drogich do utrzymania za które klient musi płacić

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 20 cze 2018, o 13:26
autor: Nadas
Opcja z czyszczeniem samemu i unikaniu salonów YES wydaje się najbardziej optymalna. Szkoda zdrowia na kopanie się z koniem.
Swoją drogą ktoś mógłby w końcu nauczyć największe salony poprawnego podejścia do klienta i zgłosić do rzecznika konsumenta - może oni w końcu zabiorą się za Yes i spowodują że zaprzestaną złych praktyk.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 18 lip 2018, o 07:08
autor: Paula05
Witam
Pytanie czy można zareklamować obrączki?
Jesteśmy z mężem nie całe 3tygodnie po ślubie
A nasze obrączki wyglądają jakby były użytkowane co najmniej 3lata :x
Już dzień po ślubie zauważyliśmy, że coś jest z nimi nie tak. Mam pierscionek zaręczynowy który ma 6 lat w dodatku o próbę gorszą, a nie wygląda tak źle jak nasze obrączki po 3 tygodniach.
Rozumiem, że biżuteria się rysuje od codziennych czynności itd. ale one były praktycznie do kosza już dzień po, a podczas ślubu jak wiadomo nic w nimi nie robiliśmy po za wlożeniem ich na palec od samego noszenia doznały uszczerbku.
Oboje mamy pracę siedzącą gdy coś robimy od razu je ściągamy żeby nie wyglądały jeszcze gorzej niż teraz.
Wybrałam się do innego jubilera z zapytaniem czy nas nie oszukano. Pani patrząc na obrączkę stwierdziła, że złoto się rysuje itd ale jak uslyszała że są użytkowane tak krótko to się zdziwiła myślała że mamy je co najmniej 4 lata, ale nie chciała udzielić jasnej odpowiedzi co z tym zrobić.
Cenowo do tanich nie należały, a zapewniano nas że są jedne z najlepszych.proszę o podpowiedź

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 1 sie 2018, o 21:58
autor: Summayyah
Dobry wieczor dzisiaj kupilam mamie zlota obraczke za 808 zl moja mama prosila mnie abym ja oddala bo nie moze przyjsc tak drogiego prezetu po moich naleganiach nie stety mama Nadal naciskala zebym ja zwrocila poszlam wiec do sklepu jubilerskiego ale pani powiedziala ze nie z wroci mi gotowki tylko wymiana na inny. Towar wchodzi w gre nie wiem Co robic czy mi jako klientowi nie na lezy sie prawo zwrotu prosze o pomoc

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 8 sie 2018, o 10:35
autor: Kurpia
Obawiam się, że nie będziesz mogła zwrócić biżuterii, bo kupiłaś w sklepie stacjonarnym. Jedyne co pozostaje to reklamacja z której możesz skorzystać - po 3 nieudanych reklamacjach klientowi należy się zwrot pieniędzy lub wymiana na inny nowy produkt.

Następnym razem sugeruję zakup przez internet, gdzie możesz bez podania przyczyny zwrócić zakupiony produkt w terminie do 14 dni od daty zakupu bez podania przyczyny. Takie prawo przysługuje tylko przy zakupie przez internet. W przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym nie masz prawa zwrotu.

A w jakim sklepie to było? Może warto opisać ten przypadek dokładniej aby sam sklep zdał sobie sprawę że albo odda pieniądze za jeden zakup w kwocie 800zł albo nikt już nie zaglądnie do tego sklepu.

Napisz na jakim etapie jest sprawa i dodaj zdjęcie jak ten produkt wygląda - czy go nosiłaś? czy jest metka na biżuterii? Co dokładnie powiedzieli Tobie w sklepie i czy zwróciłaś się o pomoc do rzecznika konsumenta... (tak, taka opcja też jest dobra, bo wtedy sklep może mieć dodatkową kontrolę, zapytania od rzecznika konsumenta...)