Strona 2 z 5

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 8 sie 2018, o 10:37
autor: Kurpia
Paula05 pisze:
18 lip 2018, o 07:08
Witam
Pytanie czy można zareklamować obrączki?
Jesteśmy z mężem nie całe 3tygodnie po ślubie
A nasze obrączki wyglądają jakby były użytkowane co najmniej 3lata :x
Już dzień po ślubie zauważyliśmy, że coś jest z nimi nie tak. Mam pierscionek zaręczynowy który ma 6 lat w dodatku o próbę gorszą, a nie wygląda tak źle jak nasze obrączki po 3 tygodniach.
Rozumiem, że biżuteria się rysuje od codziennych czynności itd. ale one były praktycznie do kosza już dzień po, a podczas ślubu jak wiadomo nic w nimi nie robiliśmy po za wlożeniem ich na palec od samego noszenia doznały uszczerbku.
Oboje mamy pracę siedzącą gdy coś robimy od razu je ściągamy żeby nie wyglądały jeszcze gorzej niż teraz.
Wybrałam się do innego jubilera z zapytaniem czy nas nie oszukano. Pani patrząc na obrączkę stwierdziła, że złoto się rysuje itd ale jak uslyszała że są użytkowane tak krótko to się zdziwiła myślała że mamy je co najmniej 4 lata, ale nie chciała udzielić jasnej odpowiedzi co z tym zrobić.
Cenowo do tanich nie należały, a zapewniano nas że są jedne z najlepszych.proszę o podpowiedź
A jaka była próba tych obrączek? złote? Co odpowiedział sklep?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 27 paź 2018, o 10:16
autor: Polecam nową stronę z biżuterią
https://www.ankabizuteria.pl/bransoletki
Obecnie mamy weekendową promocję na wszystkie bransoletki

YES

: 27 paź 2018, o 10:35
autor: Sylwia
Dzień dobry,
W październiku 2018 kupiłam w salonie Yes pozłacane kolczyki z cyrkoniami. W sierpniu bieżącego roku wypadła mi z jednego z nich cyrkonia, zaniosłam kolczyk do salonu, reklamacja została uznana a kolczyk naprawiony, odebrałam go we wrześniu, przez jakiś czas nie miałam okazji by je założyć, kiedy w końcu w październiku je założyłam - cyrkonia ponownie wypadła (wydaje mi się że po prostu ten malutki element który ją trzyma jest za mały, został pewnie tylko lekko dociśnięty co tak naprawdę niewiele dało), teraz gwarancja już nie obowiązuje - produkt kupiony był na początku października. Czy w takiej sytuacji mogę jeszcze się o coś ubiegać? Moim zdaniem naprawa nie została poprawnie wykonana i przez to cyrkonia ponownie wypadła - jednak nie sprawdziłam tego zaraz po odbiorze (nie spodziewałam się że wróci do mnie nadal uszkodzona biżuteria). Bardzo proszę o pomoc w tym temacie

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 3 lis 2018, o 21:37
autor: ForumMaster
Sprawdź dokładnie jaką biżuterię i gdzie kupujesz. Czy faktycznie mechanicznie zostało to naprawione czy tylko zostało przyklejone klejem? Masz dokument który potwierdza że w tej sieciówce dokonali naprawy?

Zawsze możesz jeszcze raz oddać biżuterię do YES do naprawy w ramach gwarancji. Po 3 razach jak nie naprawią poproś o zwrot pieniędzy. Jak masz kłopoty z uwzględnieniem reklamacji to napisz pismo do rzecznika praw konsumenta - oni pomogą skutecznie pytając dużą sieciówkę w odpowiedni sposób.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 11 lis 2018, o 12:32
autor: Lucyna
Dzień dobry! Czy uznają reklamacje w sklepie reserved na kolczyki kupione i „rozpadniete” tego samego dnia ? Są długie i normalnie składają się z około 10 małych listków, gdzie po weselu na jednym zostało raptem 4 czy 5 na drugim zerwała się połowa łańcuszka. Kosztowały 40 zł. Pozdrawiam

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 13 lis 2018, o 17:39
autor: Londyńczyk
Nie uznają bo to Twoja wina że zostały zniszczone. Chyba że udowodnisz że kolczyki mialy wadę i same się odpięly i spadły. Tak było?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 4 lut 2019, o 09:54
autor: Domasto13
Dzień dobry. Mam skomplikowany problem, a mianowicie: niecały rok temu otrzymałam pierścionek zaręczynowy zakupiony u pewnego jubilera przez internet. Zanim koleżanki nie zaczęły chwalić się swoimi pierścionkami nie zauważyłam, że odcień mojego pierścionka ma czerwone zabarwienie. Nie jestem pewna czy tak było od początku, czy też złoto zmieniło kolor, ale standardowe żółte złoto od tego odstaje ( kupiony jako żółte złoto). Zagłębiając się w temat i szukając opinii u lokalnego jubilera dowiedziałam się, że na moim pierścionku widnieje wyłącznie próba '585' oraz imienny znak firmy, a brak cechy probierczej, dlatego ciężko uwierzyć w autentyczność tejże próby. Napisałam do firmy, a oni chcą ocenić pierścionek fizycznie. Co powinnam zrobić zanim odeślę pierścionek? Nie ukrywam, że jestem zawiedziona tymi informacjami, których dowiedziałam się u lokalnego jubilera, tym bardziej, że owa firma ma ceny wyższe niż u konkurencji i nie chcę zostawić tak tej sprawy. Czy mogę liczyć na zwrot/ wymianę/ rekompensatę ze względu na wyżej wymienione 'wady'? Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 4 lut 2019, o 20:57
autor: Agata
Zacznij od napisania reklamacji do sklepu gdzie go kupiłaś. Jeśli nie minęły 14 dni to możesz go od razu odesłać/zwrócić bez podawania przyczyny.

Swoją drogą możesz załączyć zdjęcia tego pierścionka i podać nazwę firmy aby ustrzec innych przed podobnymi kłopotami w tym sklepie.

Zrób też zrzuty ekranu produktu i jego opisu na stronie sklepu - jaka tam próba jest opisana?

Daj znać jak poszło to będziemy radzić co dalej bo możliwości jest sporo.
Aga

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 4 lut 2019, o 23:56
autor: Domasto13
Niestety tak jak pisałam wcześniej pierścionek otrzymałam niecały rok temu. U lokalnego jubilera dowiedziałam się, że to czerwone zabarwienie wcale nie musi być wadą, odcienie złota mogą być różne, w zależności od ilości miedzi w pierścionku. Firma zaś zapewniała mnie, że kolor ich złota nie różni się od złota innych firm. Niestety zdjęcia z opisem, które wysłałam do firmy odnośnie oznaczenia próby złota im nie wystarczają i chcą obejrzeć pierścionek i go ocenić. Z tego co wyszukałam w internecie każdy wyrób przed sprzedażą powinien być ocechowany przez urząd probierczy i nabity znak, w przypadku próby 585 rycerz oraz litery B3 (o ile dobrze pamiętam). Każde odstępstwo od tego i zgłoszone do urzędu probierczego moze przysporzyć firmie upomnienie bądź karę pieniężną. U mnie niestety tej próby nie ma, jest tylko 585 oraz znak imienny firmy, inicjały imienia i nazwiska. Chyba będę zmuszona odesłać firmie pierścionek, celem sprawdzenia go. Nie chciałabym zgłaszać tej nieprawidłowości urzędowi probierczemu, lecz polubownie dogadać się z firmą, ale nie wiem, co mogę przez to wskórać. Czy czekać na ich ocenę? Czy mogę zaproponować zwrot pieniędzy za pierścionek? Podobno mogę za opłatą oddać go do urzędu probierczego, by tam sprawdzono jego próbę, oraz ją nabito, co wiąże się z dodatkowym kosztem dla mnie, ale z tym wstrzymam się do ogledzin i oceny sytuacji przez firmę. Proszę o podpowiedź co zrobić w związku z rekompensatą za nieuczciwość firmy. Dziękuję za porady i pozdrawiam.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 8 maja 2019, o 07:58
autor: Jagoda
Witam, czy zniszczenie pierścionka wynikające z użytkowania może być podstawą do reklamacji? Zaczepilam nim o kant schodów i wygiąl się, dobrze że palca nie uszkodził

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 21 maja 2019, o 16:54
autor: Kamila123
Witam,
Dostałam od chłopaka na święta Bożego Narodzenia bransoletkę, która była na trzech pozłacanych łańcuszkach. Do jednego z nich były przyczepione dwie gwiazdki i mały księżyc. Niestety odpadły mi, ale stwierdziłam trudno i tak mi się ona podoba to nie będę bawiła się w żadne reklamacje. Po 4 miesiącach użytkowania oderwał mi się z jednej strony łańcuszek. Wtedy poszłam do salonu i ją zareklamowałam. Dzisiaj dostałam telefon że producent nie uznał mi tej reklamacji, ponieważ to była wada mechaniczna. Bransoletka nie jest bardzo droga, bo kosztuje 170zł, ale reklamując ją porównałam do nowej i muszę stwierdzić, że biżuteria którą czasami kupuje w zwykłych sieciówkach za 30 zł wygląda lepiej. Złoto już nie jest takie złote, bardziej przypomina teraz srebro; nie nosiłam jej codziennie i odpinałam ją jak tylko wchodziłam do domu.
Co mam teraz zrobić???

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 13 lip 2019, o 23:07
autor: ForumMaster
Napisz coś więcej o okoliczności zakupu i czy dostałaś potwierdzenie na papierze odmowy przyjęcia reklamacji.

Dobrze zastanowić się czy nie lepiej kupić w internetowym sklepie gdzie możesz towar zwrócić w 14 dniach bez podania przyczyny

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 5 sie 2019, o 19:57
autor: EwaRob
Nie wiem co mam robić. Nie mieszkam w Polsce. W tamtym roku w październiku kupiłam w Verona we Wrocławiu 2 pierścionki. Jeden za ok 100 zł a drugi za 1200 złotych. W lipcu zauważyłam że że srebrnego pierścionka odchodzą płatki srebra a na drugim pojawiły się plamy tak jakby to złoto i srebro wycieraly się/ to był ten droższy pierscionek/. Zawsze czyscilam specjalna ściereczka która u nich kupiłam.
Wysłałam zdjecia pierścionkow,wypełniłam formularz i cisza. Więc znowu wyslalam@ i dostałam odpowiedź że muszę wysłać pierścionki wraz z oryginalnym paragonem do nich do Poznania.
I to zrobiłam. Wysłałam wszystko ale musieli podpisać przy odbiorze paczki taka opcję wykupilam specjalnie na poczcie. Nie dostałam od nich @ potwierdzającego przyjęcie mojej paczki.
No i mija już 14 dni które oni deklarują na swojej stronie internetowej jako czas który oni potrzebują do reklamacji. Wysłałam @ co z moją reklamacja i cisza. Co mam robić, jeszcze będę dzwonić jutro ale mam bardzo mieszane uczucia. A do Polski nie wybieram się w najbliższym czasie.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 6 sie 2019, o 19:09
autor: Marinek
Po pierwsze nie może być tak że odchodzą płaty srebra - to oznacza, że to nie srebro. Tutaj sugeruję zobaczyć czy jest nabita próba 925 i czy jest też nabity znaczek urzędu probierczego. Te informacje przesłać do urzędu probierczego w Poznaniu lub w Krakowie.

Ten drogi pierścionek nie może się wycierać - to oznacza że tylko pozłacany - też zobacz nabitą próbę.

Napierw sugeruję spróbować sprawę rozwiązać polubownie dzwoniąc do nich i ustalając co zrobić, a jak nie pomoże to trzeba zgłosić temat do rzecznika praw obywatelskich

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 8 sie 2019, o 09:24
autor: EwaRob
Dziękuję za cenne informacje.Uznali reklamacje i wysłali do mnie. Czekam i sprawdzę.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 10 sie 2019, o 17:40
autor: Helio
Po to tu jesteśmy na forum aby sobie pomagać:) . Daj znać czy oddali pieniądze czy naprawili i jak to zrobili. Pierwsze wrażenie było że unikają odpowiedzialności.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 26 wrz 2019, o 17:32
autor: akaspaj
Witam,
Zakupiłam srebna bransoletkę. Niestety po 2 miesiącach użytkowania wypadł mi haczyk z karabinku (ten umożliwiający otwieranie i zamykanie karabinka) co sprawia że bransoletka nie może być użytkowana. Sprzedawczyni powiedziała że jest to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega reklamacji. Czy mam szanse wygrać? - wiem że taki karabinek do raczej sprawa groszowa, ale nie chcę odpuszczać z racji tego że niestety nie pierwszy raz biżuteria z tego sklepu ulega zepsuciu.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 16 paź 2019, o 21:42
autor: Wiki87
Witam w sierpniu tego roku zakupiłam złota bransoletę dokładnie 5.08.2019r za kwotę 2550zl u jubilera w galerii handlowej w Grudziądzu. Pod koniec września oddałam ja na reklamacje ponieważ elementy cieńsze przy zapięciu wygięły się a samo zapięcie nie działało tak jak powinno wyginalo się a samo przycięcie nic nie dało bo za chwilę było to samo i bałam się ją nosić żeby jej nie zgubic. Dodam też że była skracana ponieważ była za duża i wisiała na ręku też oczywiście u tego samego jubilera. Miałam ją do odbioru na 01.10.2019 r ale z tego względu że mieszkam około 50km od galerii nie mogłam wcześniej jej odebrać i zrobiłam to dziś czyli 16.10.2019r zadzwoniłam dzień wcześniej upewniając się czy wszystko jest ok.najpierw poinformowano mnie że zapięcie tak jakby nie zostało naprawione i zadzwonią jeszcze dziś popoludniu. Około godz 19 dzwoni pani i mówi że jest gotowa do odbioru. Więc dziś pojechałam po nią a tu okazało się że ten cieńszy element ten pan tylko przygiął więc jest pofalowany a zapięcie masakra ...twierdzi że dołożył złota żeby było to trwalsze ale i tak to nie działa jak powinno wygląda nieestetycznie i nie domyka się do końca na co ten pan stwierdził że to jest normą i że to jest dozwolone że jest przerwa. Wmawial mi że to moja wina bo na pewno gdzieś zahaczylam i tak jakby mam się cieszyć że zrobiono to za darmo. Nie przyjęłam jej bo po reklamacji bransoleta wygląda gorzej niż przed. To nie jest towar tani więc wymagam żeby spełniał swoje właściwości a o ile wiem to bransoletkę nosi się na ręku... Jutro panie które ta reklamacje przyjmowały maja rozmawiać z szefową i mają dzwonić. Boje się że będą chcieli mi teraz taka bransoletę wcisnąć a ja nie wiem co ja jeszcze mogę zrobić jak się bronić...

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 19 paź 2019, o 16:09
autor: Marcja
Obawiam się takiego scenariusza: nie może Pani zwrócić tej bransoletki bo została spersonalizowana i takiej spersonalizowanej bransoletki nie można oddać. Personalizacja = skracanie do rozmiaru ręki.

Dobrym rozwiązaniem może być kontunuować reklamację i w ramach niej poprosić o konkretne zmiany.

Dodaj zdjęcia jak ta biżuteria wygląda teraz.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 25 paź 2019, o 13:32
autor: Em2802
Witam,
Jakiś czasem temu ten wyczekiwany moment, zaręczyny. Pierścionek z diamentrm Yes, dziś po dwóch miesiącach narzeczenstwa, mimo że próba pierścionka 585, diament, zauważyłam, że złoto jest starte, dość spora plamka, wygląda jakby wytarlo się, kolor ciemnobrazowy. Czy przyjmą taka reklamację? Czym kierować się podczas reklamacji?