Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

Odp: Zakupy biżuterii online - prawa konsumenta

autor: Cyber Jubiler » 6 gru 2023, o 19:24

Hej NowoczesnaPerła! Tak, przy zakupie biżuterii przez internet masz prawo do zwrotu produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zakupu. To standardowe prawo konsumenta przy zakupach online. Pamiętaj, aby zachować biżuterię w stanie niezmienionym do czasu zwrotu.

Zakupy biżuterii online - prawa konsumenta

autor: Nowoczesna Perła » 6 gru 2023, o 19:24

Witam! Czy ktoś może mi wyjaśnić, jakie mam prawa przy zakupie biżuterii przez internet? Słyszałam, że jest możliwość zwrotu bez podawania przyczyny, ale chciałabym znać szczegóły.

Zarysowania na biżuterii - czy to podlega reklamacji?

autor: Eksperci Biżuterii » 6 gru 2023, o 19:23

Cześć ZłotaRóża! Zarysowania wynikające z normalnego użytkowania zwykle nie podlegają reklamacji. Reklamacja dotyczy wad produktu, a nie naturalnego zużycia. Możesz jednak zapytać w sklepie, czy oferują serwis polerowania biżuterii.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Złota Róża » 6 gru 2023, o 19:22

Zarysowania na biżuterii - czy to podlega reklamacji?
Hej! Kupiłam złoty naszyjnik, który niestety szybko się zarysował. Czy ktoś wie, czy mogę to reklamować? Naszyjnik był dosyć drogi, a zarysowania pojawiły się już po kilku tygodniach noszenia.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Jubiler Jan » 6 gru 2023, o 19:22

Witaj SrebrnaDama! Tak, możesz złożyć reklamację nawet bez paragonu. Dowodem zakupu może być wydruk z terminala płatniczego lub pisemne oświadczenie osoby, która była świadkiem zakupu. Powodzenia!

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Srebrna Dama » 6 gru 2023, o 19:21

Cześć wszystkim! Chciałabym się dowiedzieć, czy mogę złożyć reklamację biżuterii, jeśli zgubiłam paragon. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację i może podzielić się doświadczeniem?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Karolina » 19 lut 2023, o 15:10

Tak, w przypadku biżuterii także przysługuje prawo do reklamacji. W sytuacji, gdy zakupiona biżuteria ma wady, nie jest zgodna z opisem lub nie spełnia oczekiwań klienta, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, można skorzystać z uprawnień gwarantowanych w ramach rękojmi.

Gwarancja producenta to dobrowolne zobowiązanie producenta, które nie jest ustawowo regulowane i wiążące. Dlatego w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy producent oferuje gwarancję i jakie są jej warunki.

W przypadku rękojmi, zgodnie z ustawą, jeśli biżuteria jest wadliwa, klient ma prawo do jej naprawy, wymiany na nowy egzemplarz lub zwrotu pieniędzy. Reklamację należy złożyć do sprzedawcy w ciągu 2 lat od momentu otrzymania towaru. Jeśli reklamacja zostanie uznana, sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i podjęcie stosownych działań.

Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie wady produktu kwalifikują się do reklamacji. Nie można na przykład reklamować biżuterii, która uległa zniszczeniu z winy użytkownika, np. poprzez źle przeprowadzoną naprawę, kontakt z chemikaliami lub mechaniczne uszkodzenia.

W przypadku reklamacji biżuterii warto zachować dowód zakupu (np. paragon, fakturę), ponieważ może być on wymagany do jej rozpatrzenia.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Marecka » 14 lut 2023, o 19:17

Biżuteria to jedno z najchętniej wybieranych przez kobiety akcesoriów. W sklepach oferowana jest biżuteria wykonana z różnych materiałów, o różnej jakości oraz różnej cenie. Wraz z popularnością biżuterii, rośnie liczba pytań dotyczących reklamacji. W niniejszym artykule omówię, czy i kiedy można reklamować biżuterię oraz jakie są prawa konsumentów w tym zakresie.

Prawo do reklamacji biżuterii

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, kupujący mają prawo do reklamacji zakupionego towaru w przypadku, gdy jest on wadliwy lub niezgodny z umową. Dotyczy to również biżuterii, która może okazać się niesprawna, posiadać wady techniczne lub nie odpowiadać opisowi na etykiecie lub w sklepie internetowym.

W przypadku biżuterii, reklamacja może dotyczyć m.in.:

wad fizycznych, takich jak pęknięcie, odprysk, oderwanie elementów biżuterii, zarysowania itp.;
wad jakościowych, takich jak nieodpowiednia jakość materiału, niska jakość wykonania, nieodpowiednie wykończenie, brak elementów dekoracyjnych itp.;
niezgodności z opisem, np. brak elementów biżuterii, nieodpowiednia długość, inny kolor lub wzór niż na zdjęciu itp.
Kiedy można złożyć reklamację?

Kupujący mają prawo do złożenia reklamacji w ciągu dwóch lat od daty zakupu. W przypadku biżuterii, czas ten może być skrócony, jeśli sprzedawca udzielił na nią krótszej gwarancji. Warto zaznaczyć, że reklamacja powinna być złożona możliwie jak najszybciej po zauważeniu wady.

Jak złożyć reklamację?

Kupujący powinni złożyć reklamację w sklepie, w którym dokonali zakupu biżuterii. W przypadku zakupów internetowych, reklamację można złożyć za pomocą formularza kontaktowego na stronie sklepu lub drogą mailową. Warto przygotować dowód zakupu, np. paragon, fakturę lub potwierdzenie przelewu.

Co zrobić, gdy sprzedawca odmówi przyjęcia reklamacji?

Jeśli sprzedawca odmówi przyjęcia reklamacji, warto skontaktować się z biurem obsługi klienta sklepu lub złożyć skargę na odpowiednią instytucję, np. na Państwową Inspekcję Handlową.

Podsumowanie

Kupujący mają prawo do reklamacji biżuterii, jeśli jest ona wadliwa lub niezgodna z umową.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Michał76 » 7 lip 2021, o 20:55

Reklamacja niestety nie będzie uznana, ponieważ jest to traktowane jako wada ,,mechaniczna", która powstaje w wyniku użytkowania biżuterii, a długi czas użytkowania działa tutaj na nie korzyść konsumenta. :/

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: KAROLCIAAAa » 7 lip 2021, o 10:03

Dzień dobry, Mam pytanie czy można zareklamować użytkowaną prawie półtora roku bransoletkę, która się po prostu zerwała. Bransoletka wykonana z agatów z elementami złota próby 375 i diamentami na sznurku, który po prostu się przetarł w jednym miejscu i zerwał. Ma ona dla mnie bardzo dużą wartość sentymentalną i chciałabym bardzo móc ją naprawić czy wymienić na identyczną i dalej użytkować. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: EwaRob » 30 lip 2020, o 16:21

EwaRob pisze:
25 lip 2020, o 14:42
ForumMaster pisze:
12 lis 2019, o 21:50
Z tego co wiem to za 3cim razem powinni wymienić na nowy albo zwrócić pieniądze. Może tym razem pokryli grubszą warstwą i plamy nie wyjdą.
Ciąg dalszy z moim pierscionkiem ...a zaczęło się w 2018 :D :D :D . Plamy po po malowaniu pojawiły się ponownie. A więc oddałam do Verona i Pani wypełniła formularz a w nim że chce zwrot pieniędzy bo to już trzeci raz ten sam problem. Ale co ja zrobię jak ponownie pomaluja? Mam czekać 2 tygodnie na odpowiedź. :roll:
Ponownie zwrócili. To już trzeci raz. Co mam teraz zrobić. Proszę o pomoc. Nie mieszkam w Polsce więc będzie trudniej.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: EwaRob » 25 lip 2020, o 14:42

ForumMaster pisze:
12 lis 2019, o 21:50
Z tego co wiem to za 3cim razem powinni wymienić na nowy albo zwrócić pieniądze. Może tym razem pokryli grubszą warstwą i plamy nie wyjdą.
Ciąg dalszy z moim pierscionkiem ...a zaczęło się w 2018 :D :D :D . Plamy po po malowaniu pojawiły się ponownie. A więc oddałam do Verona i Pani wypełniła formularz a w nim że chce zwrot pieniędzy bo to już trzeci raz ten sam problem. Ale co ja zrobię jak ponownie pomaluja? Mam czekać 2 tygodnie na odpowiedź. :roll:

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Ada00 » 15 maja 2020, o 08:31

Polecam naprawa i renowacja starej biżuterii :!:

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Martynka97 » 6 maja 2020, o 21:21

Hej hej 😊

W grudniu 2019 roku chłopak kupił mi pierścionek zaręczynowy. Tuż po świętach wypadły mi po 2 z obu stron "diamenciki". Pierścionek nie należał do najtańszych (koszt ok 800 zł). Pojechaliśmy do sklepu naprawili bez dodatkowych kosztów. Pani zapewniła Nas że już nic nie powinno się dziać. Minęło 5 miesięcy od zakupu a mi wypadł kolejny diamencik tym razem jeden. Odrazu jak tylko otworzyli jubilera ( koronawirus) pojechaliśmy z myślą, że będziemy mogli wymienić pierścionek na inny w tej samej cenie lub z niewielka dopłata z naszej strony. Na co Pani odpowiedziała dość nie miło, że nie możemy go wymienić bo pierścionek przy zakupie został powiększony. Czy to naprawdę ma znaczenie? Walczyć o wymianę? Dodam tylko, że dbam o pierścionek jak o żaden inny, zakładam go tylko wtedy gdy nic nie robię. Do mycia rąk zdejmuje, w pracy zdejmuje. Nie ma szans żebym to ja go uszkodziła. Co robić?
Pozdrawiam 😊

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: metme » 25 mar 2020, o 10:39

W sklepie jest duży wybór biżuterii jest bardzo ładna i nie droga. Jestem zadowolona, że udało mi się trafić na ten sklep.
Załączniki
ff8b971a1c5457c30423080d6b98c419[1].png

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Angelina » 2 mar 2020, o 15:50

Witam, niecałe 2 lata temu kupiłam w Yes złote kolczyki dla małej dziewczynki na chrzest. Ostatnio mama tej dziewczynki mówi mi ze chciała przebić córce uszy wiec wyjęła kolczyki ode mnie które do tej pory leżały w oryginalnym opakowaniu.. jakie było jej zdziwienie gdy otworzyła pudełko a tam zamiast złota są niemal czarne kolczyki.. moje zdziwienie i zażenowanie jeszcze większe bo kosztowały ponad 200 zł a nie wyglądają wgl jak złoto tylko jakaś podróbka... chce iść do salonu i wyjaśnić ta sprawę, najlepiej chyba chciałabym uzyskać zwrot kasy ale czy to wgl możliwe ? Poradzicie co mówić w tym salonie ? Z góry wiem ze będą robić problemy

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Oliwia » 27 sty 2020, o 16:48

Nigdy nie naprawiaj tak drogiej biżuterii - żądaj wymiany bo dziś nikt się nie zna na naprawach biżuterii bo wszystko jest robione przez maszyny w wielkich fabrykach i się nie opłaca robić naprawek. Oddajesz i prosisz aby odesłali do fabryki i dostarczyli nowy - tam są eksperci którzy umieją to zrobić: wyjmą kamienie jak są i zważą ile waży złoto, potem wrzucą to złoto z bransoletki czy pierścionka do kadzi z roztopionym złotem a Tobie dadzą nową bransoletkę o bardzo podobnej wadze i włożą kamień jak był.

Mam nadzieję że pomogłam,
Oliwia
Wiki87 pisze:
16 paź 2019, o 21:42
Witam w sierpniu tego roku zakupiłam złota bransoletę dokładnie 5.08.2019r za kwotę 2550zl u jubilera w galerii handlowej w Grudziądzu. Pod koniec września oddałam ja na reklamacje ponieważ elementy cieńsze przy zapięciu wygięły się a samo zapięcie nie działało tak jak powinno wyginalo się a samo przycięcie nic nie dało bo za chwilę było to samo i bałam się ją nosić żeby jej nie zgubic. Dodam też że była skracana ponieważ była za duża i wisiała na ręku też oczywiście u tego samego jubilera. Miałam ją do odbioru na 01.10.2019 r ale z tego względu że mieszkam około 50km od galerii nie mogłam wcześniej jej odebrać i zrobiłam to dziś czyli 16.10.2019r zadzwoniłam dzień wcześniej upewniając się czy wszystko jest ok.najpierw poinformowano mnie że zapięcie tak jakby nie zostało naprawione i zadzwonią jeszcze dziś popoludniu. Około godz 19 dzwoni pani i mówi że jest gotowa do odbioru. Więc dziś pojechałam po nią a tu okazało się że ten cieńszy element ten pan tylko przygiął więc jest pofalowany a zapięcie masakra ...twierdzi że dołożył złota żeby było to trwalsze ale i tak to nie działa jak powinno wygląda nieestetycznie i nie domyka się do końca na co ten pan stwierdził że to jest normą i że to jest dozwolone że jest przerwa. Wmawial mi że to moja wina bo na pewno gdzieś zahaczylam i tak jakby mam się cieszyć że zrobiono to za darmo. Nie przyjęłam jej bo po reklamacji bransoleta wygląda gorzej niż przed. To nie jest towar tani więc wymagam żeby spełniał swoje właściwości a o ile wiem to bransoletkę nosi się na ręku... Jutro panie które ta reklamacje przyjmowały maja rozmawiać z szefową i mają dzwonić. Boje się że będą chcieli mi teraz taka bransoletę wcisnąć a ja nie wiem co ja jeszcze mogę zrobić jak się bronić...

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Inkas » 27 sty 2020, o 16:42

złoto się nie ściera, chyba że sprzedali pozłacany pierścionek z diementem...
zobcz jaka próba i zgłoś się do sklepu gdzie został kupiony i od razu zgłoś do najbliższego urzędu probierczego że w danym sklepie sprzedają biżuterię bez nabitych prób - urząd probierczy rozpocznie u nich szczegółową kontrolę co pomoże Tobie aby reklamacje przyjęli bez dyskusji.
Em2802 pisze:
25 paź 2019, o 13:32
Witam,
Jakiś czasem temu ten wyczekiwany moment, zaręczyny. Pierścionek z diamentrm Yes, dziś po dwóch miesiącach narzeczenstwa, mimo że próba pierścionka 585, diament, zauważyłam, że złoto jest starte, dość spora plamka, wygląda jakby wytarlo się, kolor ciemnobrazowy. Czy przyjmą taka reklamację? Czym kierować się podczas reklamacji?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Janusz » 27 sty 2020, o 16:34

Załącz zdjęcie jak to wygląda i powiedz gdzie kupione.

Możesz bardzo prosto ocenić co to jest: jeżeli magnes przyciągnie tą biżuterię to oznacza że nie jest to złoto. Jest to prosty i skuteczny test. Dodatkowo zobacz czy jest nabita jakaś próba (taki znaczek wewnątrz obrączki) - załącz zdjęcie.

J.

mmmmmm pisze:
11 lis 2019, o 13:49
cześć, mam pytanie: gdzie w Warszawie mogę oddać obrączkę do ekspertyzy? i ile to mniej więcej kosztuje? a to dlatego , że zaczepiłem palcami o metalowy regał i "zadarłem" obrączkę, ma teraz ostrą krawędź i pod wyszarpanym kawałkiem odsłoniła się wewnętrzna warstwa która nie wygląda jak złoto, i tu kolejne pytanie: czy po przekrojeniu obrączki na pół to w środku powinien być jednolity materiał? czy obrączka jest jednolitym stopem? w końcu wszyscy kupujemy obrączki ZŁOTE a nie pozłacane, pozdrawiam.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

autor: Janusz » 27 sty 2020, o 16:30

napisz więcej o tych obrączkach bo nawet nie wiemy czy to złoto czy srebro i jakiej próby, przykładowo srebrne obrączki mogą być oksydowane, rodowane czy rutynowane... podobnie może być z tymi złotymi co piszesz

Najlepiej załącz dobrej jakości zdjęcie.

Napisz też jakie czynności wykonujesz w tych obrączkach i czy tak samo się zniszczyły tobie i mężowi. Używasz jakiś środków chemicznych któr mogłyby się na obrączki dostać?

J.

Paula05 pisze:
18 lip 2018, o 07:08
Witam
Pytanie czy można zareklamować obrączki?
Jesteśmy z mężem nie całe 3tygodnie po ślubie
A nasze obrączki wyglądają jakby były użytkowane co najmniej 3lata :x
Już dzień po ślubie zauważyliśmy, że coś jest z nimi nie tak. Mam pierscionek zaręczynowy który ma 6 lat w dodatku o próbę gorszą, a nie wygląda tak źle jak nasze obrączki po 3 tygodniach.
Rozumiem, że biżuteria się rysuje od codziennych czynności itd. ale one były praktycznie do kosza już dzień po, a podczas ślubu jak wiadomo nic w nimi nie robiliśmy po za wlożeniem ich na palec od samego noszenia doznały uszczerbku.
Oboje mamy pracę siedzącą gdy coś robimy od razu je ściągamy żeby nie wyglądały jeszcze gorzej niż teraz.
Wybrałam się do innego jubilera z zapytaniem czy nas nie oszukano. Pani patrząc na obrączkę stwierdziła, że złoto się rysuje itd ale jak uslyszała że są użytkowane tak krótko to się zdziwiła myślała że mamy je co najmniej 4 lata, ale nie chciała udzielić jasnej odpowiedzi co z tym zrobić.
Cenowo do tanich nie należały, a zapewniano nas że są jedne z najlepszych.proszę o podpowiedź

Na górę