praca z bizuteria
praca z bizuteria
Mam pytanie o praca z bizuteria - kto podpowie mi?
praca z bizuteria
Sklep z biżuterią srebrną oraz pamiątkami:
https://www.forum-bizuteria.com/viewtopic.php?f=13&t=1001
- AnKa Biżuteria
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 sie 2020, o 09:47
Re: praca z bizuteria
Każdy powinien się dowiedzieć jak zarabiać na instagramie . Sam na przykład kilka dni temu przeczytałem bardzo ciekawy artykuł jak-zarabiac-na-instagramie .Dzięki niemu wiem jak się zarabia na instagramie. Każdemu polecam ten artykuł.
Jak zarabiać na Instagramie w 2020 roku? Sprawdzone sposoby!
Miejscem narodzin możliwości stania się twórcą treści w internecie i uczynienia z tego sposobu na życie bez wątpienia jest YouTube. Instagram to grona platform dla szeroko pojętych twórców dołączył o wiele później i zdaje się, że po dziś dzień jest jednym z mniej oczywistych serwisów umożliwiających tego typu działania.
Instagram to platforma wykupiona przez Facebooka nie posiada bowiem wbudowanego systemu współpracy z twórcami, nie dzieli się przychodami z reklam, tak jak to robi YouTube w relacji z własnymi twórcami.
Podstawą spoglądania na perspektywę zarobku na Instagramie jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na wspomniany już zupełny brak możliwości zarabiania za pośrednictwem samej platformy - Instagram nie udostępnia twórcom takich narzędzi jak robi to YouTube, ponieważ nie wyświetla reklam ewidentnych, lecz tylko poprzez analizę zdjęć użytkowników określa mniej więcej ich profil, by następnie trafniej wyświetlać reklamy chociażby na Facebooku i skuteczniej przedstawiać takie treści, jakimi użytkownicy faktycznie mogą być zainteresowani.
Jak rozwijać Instagram w 2020 roku?
Pewnie można by założyć, że serwis ten jest z tego powodu niemalże automatycznie gorszy, ale biorąc pod uwagę jego ogromną popularność i zdeterminowanie twórców i artystów z całego świata, by zakładać na nim swoje profile, sprawa zdecydowanie nie może być do tego stopnia czarno-biała. Fenomenowi Instagrama i operujących na nim influencerów zdecydowanie warto się przyjrzeć, by wyciągnąć z tego jakieś sensowne wnioski i być może założyć kilka tez, które mogłyby pomóc aspirującym twórcom zarabiać na tej platformie.
Należy zatem rozumieć, że bezwzględną podstawą zbudowania wizerunku, który umożliwiałby twórcy zarabianie, jest budowanie go w oparciu o stworzenie możliwie największej wartości marketingowej dla reklamodawców.
Na platformie prym wiodą osoby o bardzo przewidywalnych cechach, naturalnie oprócz artystów, którzy wszystkie polubienia i obserwacje otrzymują od fanów śledzących ich nawet poza platformą. Typowy twórca na Instagramie ma bardzo miłą aparycję, bardzo często aktualizuje swój profil, wrzucając zdjęcia lub przynajmniej relacjonując swoje życie poprzez Instagram Stories, pisze motywujące posty i zachęca swoich fanów do aktywności pod zdjęciami, proponując zabawy w oznaczanie znajomych lub nawet konkursy, które również napędzają aktywność na profilu i zwiększają jego marketingową wartość.
Aby zarabiać na Instagramie, należy najpierw wytworzyć jakąś wstępną bazę osób obserwujących, która jest niezbędna - w dalszej fazie zazwyczaj działa efekt kuli śnieżnej, po którym profile zaczynają samoistnie rosnąć na popularności i systematycznie zyskiwać kolejne setki i tysiące zainteresowanych nimi osób obserwujących.
Pierwsze tysiące najlepiej jest zdobyć poprzez reklamę profilu wśród znajomych i znajomych znajomych, na pewno warto też po prostu wrzucać ciekawe zdjęcia i opatrywać je bardzo precyzyjnymi hashtagami - na tych najbardziej oczywistych bardzo trudno jest nie zgubić się w gąszczu innych materiałów.
Jak zarabiać na Instagramie - 7 sposobów
współpraca z pewnymi markami i firmami - widząc coraz większy potencjał Twojego kanału Instagram pewne marki i firmy przedstawiają Ci ofertę. Chcą, abyś na swoim koncie polecił ich produkt czy usługę, dokonał jego recenzji lub zrobił pewien konkurs, w którym można coś takiego wygrać.
oferowanie reklamy - możesz w różnych miejscach(np. Allegro, OLX itp.) ogłaszać możliwość opublikowania reklamy na swoim koncie Instagram. Taka reklama może być widoczna przez jeden dzień w Insta Stories, w postaci nowego Feeda, filmiku czy w inny sposób. Format takiej reklamy, jej długość i popularność kanału powinna mieć wpływ na konkretną cenę.
sprzedaż swoich produktów - jeśli masz popularny Instagram, to może i stworzysz coś swojego. Aktualnie przygotowanie pewnych produktów elektronicznych, jak e-book, planner, kalendarz czy wiele innych, jest znacznie prostsze. A gdy obserwujący będą mieć do Ciebie zaufanie, to na pewno część z nich zdecyduje się na zakup.
afiliacja - możesz uczestniczyć w pewnych programach afiliacyjnych, polecać innym założenie pewnego konta w serwisie, zakup produktu czy usługi. Dzięki temu otrzymasz kilka procent prowizji. Przejdź do zakładki "Narzędzia" i poznaj moje wszystkie programy afiliacyjne!
promowanie innych użytkowników Instagrama - gdy Ty jesteś popularny, to zapewne inni do tego dążą. A jest im znacznie łatwiej, gdy ktoś duży na Instagramie po prostu ich poleci. Możesz więc oferować innym polecenie na swoim koncie danego użytkownika, za co on Ci odpowiednio zapłaci.
współpraca z serwisami marketingowymi - możesz wziąć udział w mniej i bardziej rozbudowanych kampaniach reklamowych organizowanych przez takie popularne serwisy, jak Whitepress, Linkhouse czy IndaHash.
sprzedaż zdjęć - jeśli jesteś fotografem i masz do tego smykałkę, możesz wykorzystać Instagrama do sprzedaży swoich zdjęć - pewnym firmom, markom itp. Wystarczy tylko tak prowadzić swój kanał, aby dobrzeć do społeczności, która byłaby zainteresowana zakupem zdjęć o danej tematyce. Wymaga to stosowania właściwych hashtagów i znaków wodnych na wszystkich zdjęciach(jesteśmy w stanie je usunąć tylko wobec Klientów, którzy nawiążą z nami kontakt i zapłacą za dane zdjęcia). Oczywiście w ramach sprzedaży zdjęć warto wykorzystać jeszcze inne serwisy, które są specjalnie do tego przystosowane, jak Community Foap, Twenty20, Shutterstock czy inne.
Poznaj na sam koniec także moje konto Instagram JakSieRozwijac, które warto obserwować. Informuje w nim o nowych artykułach na blogu i przedstawiam ciekawe informacje, które mogą Ci się przydać.
Wstępnie już wiesz, jak zarabiać na Instagramie. Po zyskaniu dużej bazy fanów należy już tylko czekać na kontakt ze strony pierwszej marki. Możesz także zarabiać na Instagramie uwzględniając wiele sposobów wymienionych powyżej. Po pierwszym przelewie wszystko stanie się już o wiele łatwiejsze. Powodzenia!
Jak zarabiać na Instagramie w 2020 roku? Sprawdzone sposoby!
Miejscem narodzin możliwości stania się twórcą treści w internecie i uczynienia z tego sposobu na życie bez wątpienia jest YouTube. Instagram to grona platform dla szeroko pojętych twórców dołączył o wiele później i zdaje się, że po dziś dzień jest jednym z mniej oczywistych serwisów umożliwiających tego typu działania.
Instagram to platforma wykupiona przez Facebooka nie posiada bowiem wbudowanego systemu współpracy z twórcami, nie dzieli się przychodami z reklam, tak jak to robi YouTube w relacji z własnymi twórcami.
Podstawą spoglądania na perspektywę zarobku na Instagramie jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na wspomniany już zupełny brak możliwości zarabiania za pośrednictwem samej platformy - Instagram nie udostępnia twórcom takich narzędzi jak robi to YouTube, ponieważ nie wyświetla reklam ewidentnych, lecz tylko poprzez analizę zdjęć użytkowników określa mniej więcej ich profil, by następnie trafniej wyświetlać reklamy chociażby na Facebooku i skuteczniej przedstawiać takie treści, jakimi użytkownicy faktycznie mogą być zainteresowani.
Jak rozwijać Instagram w 2020 roku?
Pewnie można by założyć, że serwis ten jest z tego powodu niemalże automatycznie gorszy, ale biorąc pod uwagę jego ogromną popularność i zdeterminowanie twórców i artystów z całego świata, by zakładać na nim swoje profile, sprawa zdecydowanie nie może być do tego stopnia czarno-biała. Fenomenowi Instagrama i operujących na nim influencerów zdecydowanie warto się przyjrzeć, by wyciągnąć z tego jakieś sensowne wnioski i być może założyć kilka tez, które mogłyby pomóc aspirującym twórcom zarabiać na tej platformie.
Należy zatem rozumieć, że bezwzględną podstawą zbudowania wizerunku, który umożliwiałby twórcy zarabianie, jest budowanie go w oparciu o stworzenie możliwie największej wartości marketingowej dla reklamodawców.
Na platformie prym wiodą osoby o bardzo przewidywalnych cechach, naturalnie oprócz artystów, którzy wszystkie polubienia i obserwacje otrzymują od fanów śledzących ich nawet poza platformą. Typowy twórca na Instagramie ma bardzo miłą aparycję, bardzo często aktualizuje swój profil, wrzucając zdjęcia lub przynajmniej relacjonując swoje życie poprzez Instagram Stories, pisze motywujące posty i zachęca swoich fanów do aktywności pod zdjęciami, proponując zabawy w oznaczanie znajomych lub nawet konkursy, które również napędzają aktywność na profilu i zwiększają jego marketingową wartość.
Aby zarabiać na Instagramie, należy najpierw wytworzyć jakąś wstępną bazę osób obserwujących, która jest niezbędna - w dalszej fazie zazwyczaj działa efekt kuli śnieżnej, po którym profile zaczynają samoistnie rosnąć na popularności i systematycznie zyskiwać kolejne setki i tysiące zainteresowanych nimi osób obserwujących.
Pierwsze tysiące najlepiej jest zdobyć poprzez reklamę profilu wśród znajomych i znajomych znajomych, na pewno warto też po prostu wrzucać ciekawe zdjęcia i opatrywać je bardzo precyzyjnymi hashtagami - na tych najbardziej oczywistych bardzo trudno jest nie zgubić się w gąszczu innych materiałów.
Jak zarabiać na Instagramie - 7 sposobów
współpraca z pewnymi markami i firmami - widząc coraz większy potencjał Twojego kanału Instagram pewne marki i firmy przedstawiają Ci ofertę. Chcą, abyś na swoim koncie polecił ich produkt czy usługę, dokonał jego recenzji lub zrobił pewien konkurs, w którym można coś takiego wygrać.
oferowanie reklamy - możesz w różnych miejscach(np. Allegro, OLX itp.) ogłaszać możliwość opublikowania reklamy na swoim koncie Instagram. Taka reklama może być widoczna przez jeden dzień w Insta Stories, w postaci nowego Feeda, filmiku czy w inny sposób. Format takiej reklamy, jej długość i popularność kanału powinna mieć wpływ na konkretną cenę.
sprzedaż swoich produktów - jeśli masz popularny Instagram, to może i stworzysz coś swojego. Aktualnie przygotowanie pewnych produktów elektronicznych, jak e-book, planner, kalendarz czy wiele innych, jest znacznie prostsze. A gdy obserwujący będą mieć do Ciebie zaufanie, to na pewno część z nich zdecyduje się na zakup.
afiliacja - możesz uczestniczyć w pewnych programach afiliacyjnych, polecać innym założenie pewnego konta w serwisie, zakup produktu czy usługi. Dzięki temu otrzymasz kilka procent prowizji. Przejdź do zakładki "Narzędzia" i poznaj moje wszystkie programy afiliacyjne!
promowanie innych użytkowników Instagrama - gdy Ty jesteś popularny, to zapewne inni do tego dążą. A jest im znacznie łatwiej, gdy ktoś duży na Instagramie po prostu ich poleci. Możesz więc oferować innym polecenie na swoim koncie danego użytkownika, za co on Ci odpowiednio zapłaci.
współpraca z serwisami marketingowymi - możesz wziąć udział w mniej i bardziej rozbudowanych kampaniach reklamowych organizowanych przez takie popularne serwisy, jak Whitepress, Linkhouse czy IndaHash.
sprzedaż zdjęć - jeśli jesteś fotografem i masz do tego smykałkę, możesz wykorzystać Instagrama do sprzedaży swoich zdjęć - pewnym firmom, markom itp. Wystarczy tylko tak prowadzić swój kanał, aby dobrzeć do społeczności, która byłaby zainteresowana zakupem zdjęć o danej tematyce. Wymaga to stosowania właściwych hashtagów i znaków wodnych na wszystkich zdjęciach(jesteśmy w stanie je usunąć tylko wobec Klientów, którzy nawiążą z nami kontakt i zapłacą za dane zdjęcia). Oczywiście w ramach sprzedaży zdjęć warto wykorzystać jeszcze inne serwisy, które są specjalnie do tego przystosowane, jak Community Foap, Twenty20, Shutterstock czy inne.
Poznaj na sam koniec także moje konto Instagram JakSieRozwijac, które warto obserwować. Informuje w nim o nowych artykułach na blogu i przedstawiam ciekawe informacje, które mogą Ci się przydać.
Wstępnie już wiesz, jak zarabiać na Instagramie. Po zyskaniu dużej bazy fanów należy już tylko czekać na kontakt ze strony pierwszej marki. Możesz także zarabiać na Instagramie uwzględniając wiele sposobów wymienionych powyżej. Po pierwszym przelewie wszystko stanie się już o wiele łatwiejsze. Powodzenia!
Re: praca z bizuteria
Mieliście kiedyś doczynienia z trudnym klientem? Poczytajcie wpis 4-typy-trudnych-klientow tutaj jest opis takich klientów i porady jak z nimi współpracować. Fajny pomocny wpis. Poczytajcie:
4 typy trudnych klientów – jak sobie z nimi radzić? Cz. I
7 grudnia 2017
|Przez Karol
Każdy z nas jest inny. Wiemy to doskonale, ale… warto tę mądrość przyswoić sobie raz na zawsze. Szczególnie kiedy typy trudnych klientów spędzają nam sen z powiek. Mamy różne postrzegania rzeczywistości, inne doświadczenia i priorytety, dlatego nie możemy oczekiwać pełnego zrozumienia w każdej sytuacji. Warto jednak zamiast się przejmować i stresować, podejść do każdego klienta z otwartą głową. Pamiętając o słowach Thomasa Dewara (szkockiego destylatora whisky): „Umysły są jak spadochrony – działają tylko gdy są otwarte”.
Zamiast mierzyć klienta swoją miarą, warto postarać się go poznać i zrozumieć. Jakie są rodzaje klientów i kryteria ich podziału? Aby wskazać Ci drogę do bycia bliżej klienta, posłużyliśmy się pewnego rodzaju uproszczeniem i podzieliliśmy interesariuszy na cztery typy klientów. Za kryterium podziału uznaliśmy najczęstsze zachowania i cechy charakteru. Można by wskazać bardzo wiele takich grup, dlatego zdecydowaliśmy, że będzie to pierwsza część artykułu. Przed Tobą cztery typy trudnych klientów.
Typy trudnych klientów – Struś pędziwiatr
Po czym go poznać?
To bardzo ekspresyjny klient, ma nieco podwyższony ton głosu i niemalże słychać jak gestykuluje. Zazwyczaj mówi szybko, robiąc jedynie krótkie pauzy na oddech. Nigdy nie ma czasu, dlatego zwykle odmawia rozmowy lub od razu mówi, że może na nią przeznaczyć tylko chwilę. Jest pewny siebie i dokładnie wie, czego chce.
Jak sobie z nim poradzić?
Pokaż swoją ekspresję. Jeśli będziesz mówić cicho i spokojnie, klient Cię zdominuje. To sprawi, że nie będzie Cię traktował jak równego sobie partnera do rozmowy biznesowej. Kiedy już utrzymasz jego uwagę, przedstaw mu ofertę zabierając mu przy tym, jak najmniej czasu. Ten typ klienta zwykle szybko odpowie Ci, czy jest zainteresowany, czy też nie. Jeśli w kontakcie z nim będziesz przekonywujący i konkretny, wówczas droga do podpisania umowy powinna być krótsza niż w przypadku innych typów klientów.
Niezdecydowany Rejent Milczek
Po czym go poznać?
Najchętniej nie zaczynałaby z Tobą jakiejkolwiek interakcji. To osoba, która lubi swoje towarzystwo i nie potrzebuje do szczęścia ofert i nowych produktów/usług. Zwykle jest zamknięta w sobie oraz niechętnie wypowiada opinie i mówi o swoich potrzebach. Jest zachowawcza i ma problem z podejmowaniem decyzji – przed zakupem długo się zastanawia, często zmieniając decyzje.
Jak sobie z nim poradzić?
Dostosuj ton głosu do niego, daj mu przestrzeń do rozmowy. Nie mów za dużo, bądź konkretny. Rozmowę zacznij od wybadania dokładnych potrzeb klienta. Jak zachęcić milczka do rozmowy? Paradoksalnie, najlepszym sposobem jest mówienie o sobie. Dzięki temu klient poczuje się swobodniej i zacznie z Tobą rozmawiać za pomocą szukanych przez siebie analogii. Kiedy poznasz potrzeby klienta, przygotuj mu dwie najlepsze oferty. Pamiętaj, że zmniejszenie pola wyboru, pomoże mu podjąć decyzję. Staraj się niczego nie narzucać, przedstaw tylko możliwości. Podsumowując rozmowę, jeszcze raz omów ofertę krok po kroku – jej zakres oraz wszystkie koszty. Na koniec możesz wskazać, który wariant Ty byś wybrał. To pomoże klientowi w dokonaniu ostatecznego wyboru.
Przyjaciel od zaraz
Po czym go poznać?
Chętnie streści całe swoje życie podczas jednej rozmowy telefonicznej. Opowie o imieninach cioci, swoim głośnym sąsiedzie i kablówce, z której jest niezadowolony. Ma także tendencje do słowotoku. Podczas dyskusji z nim, można bardzo łatwo dać się wpędzić w długą i niepotrzebną dysputę. Jest przyjaźnie nastawiony, chociaż czasami niezły z niego żartowniś.
Jak sobie z nim poradzić?
Jeśli dobrze pokierujesz rozmową z takim klientem, dowiesz się dużo na temat jego opinii o produkcie. Możesz także liczyć na wzajemność i w tym przypadku wysłuchanie. Podczas rozmowy z takim klientem, pamiętaj o dyscyplinie czasowej. Dobrze, że przyjemnie Ci się rozmawia, ale nie może to zająć czasu, który powinieneś poświęcić na inne zadania. Aby nie przerywać osobie po drugiej stronie kabla, a jednocześnie wyrazić swoje zainteresowanie jej opinią, parafrazuj słowa rozmówcy – to pomoże Ci lepiej zrozumieć jego potrzeby i dojść do finału procesu sprzedażowego.
Typy trudnych klientów – Smerf maruda
Po czym go poznać?
Na wstępie rozmowy, mówi, że już ma ten produkt/usługę i jest bardzo niezadowolony. Dodaje jeszcze: „Że na pewno nic nie kupi”. Ma tendencje do narzekania na wszystko i żadna oferta nie jest w stanie spełnić jego oczekiwań. Rozmawiając z nim, ma się wrażenie, że fokusuje się na negatywnych cechach otaczającej go rzeczywistości.
Jak sobie z nim poradzić?
Zaskocz go! Powiedz: „Bardzo proszę o trzy minuty uwagi, a jeśli Pana nie przekonam to nie będę Panu zabierać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem warto, bo oferta adresowana jest właśnie dla Pana”. Potem przyjmij krytykę i wysłuchaj narzekań klienta bardzo spokojnie. Nie bagatelizuj jego problemów z dotychczasowym produktem, zamiast tego powiedz, że „rozumiesz jego obawy”, dlatego oferujesz produkt, w który wierzysz i sam byś go kupił. Zapewnij także, że wskazane przez niego problemy nie występują w firmie, którą reprezentujesz. Nie daj się ponieść emocjom i nie pouczaj go, taki klient ma swoje zdanie i choćbyś miał najlepsze argumenty na świecie, jego nie jesteś w stanie przekonać. Zamiast szukać argumentów przedstaw ofertę i dopytaj klienta o opinie i uwagi na jej temat, dzięki temu zdobędziesz jego zaufanie.
Typy trudnych klientów to nie zło konieczne. W pracy z drugą osobą, warto zdawać sobie sprawę z podstawowych różnic i typów osobowości oraz znać sposoby radzenia sobie w sytuacjach kiedy klient jest trudny. Obok wykształcenia w sobie mechanizmu obronnego i niebrania do siebie krytyki klienta, to najważniejsza prawda, która stoi u podstaw efektywnej pracy sprzedażowej. Im wcześniej zmienisz swoje podejście, tym praca handlowca lub konsultanta będzie Ci sprawiać więcej frajdy. Tylko pomyśl, jaką będziesz miał satysfakcje kiedy jeden z tych problematycznych klientów, zostanie Twoim stałym klientem. Potraktuj to jako wyzwanie. My trzymamy kciuki i życzymy Ci wielu sukcesów na tym polu.
4 typy trudnych klientów – jak sobie z nimi radzić? Cz. I
7 grudnia 2017
|Przez Karol
Każdy z nas jest inny. Wiemy to doskonale, ale… warto tę mądrość przyswoić sobie raz na zawsze. Szczególnie kiedy typy trudnych klientów spędzają nam sen z powiek. Mamy różne postrzegania rzeczywistości, inne doświadczenia i priorytety, dlatego nie możemy oczekiwać pełnego zrozumienia w każdej sytuacji. Warto jednak zamiast się przejmować i stresować, podejść do każdego klienta z otwartą głową. Pamiętając o słowach Thomasa Dewara (szkockiego destylatora whisky): „Umysły są jak spadochrony – działają tylko gdy są otwarte”.
Zamiast mierzyć klienta swoją miarą, warto postarać się go poznać i zrozumieć. Jakie są rodzaje klientów i kryteria ich podziału? Aby wskazać Ci drogę do bycia bliżej klienta, posłużyliśmy się pewnego rodzaju uproszczeniem i podzieliliśmy interesariuszy na cztery typy klientów. Za kryterium podziału uznaliśmy najczęstsze zachowania i cechy charakteru. Można by wskazać bardzo wiele takich grup, dlatego zdecydowaliśmy, że będzie to pierwsza część artykułu. Przed Tobą cztery typy trudnych klientów.
Typy trudnych klientów – Struś pędziwiatr
Po czym go poznać?
To bardzo ekspresyjny klient, ma nieco podwyższony ton głosu i niemalże słychać jak gestykuluje. Zazwyczaj mówi szybko, robiąc jedynie krótkie pauzy na oddech. Nigdy nie ma czasu, dlatego zwykle odmawia rozmowy lub od razu mówi, że może na nią przeznaczyć tylko chwilę. Jest pewny siebie i dokładnie wie, czego chce.
Jak sobie z nim poradzić?
Pokaż swoją ekspresję. Jeśli będziesz mówić cicho i spokojnie, klient Cię zdominuje. To sprawi, że nie będzie Cię traktował jak równego sobie partnera do rozmowy biznesowej. Kiedy już utrzymasz jego uwagę, przedstaw mu ofertę zabierając mu przy tym, jak najmniej czasu. Ten typ klienta zwykle szybko odpowie Ci, czy jest zainteresowany, czy też nie. Jeśli w kontakcie z nim będziesz przekonywujący i konkretny, wówczas droga do podpisania umowy powinna być krótsza niż w przypadku innych typów klientów.
Niezdecydowany Rejent Milczek
Po czym go poznać?
Najchętniej nie zaczynałaby z Tobą jakiejkolwiek interakcji. To osoba, która lubi swoje towarzystwo i nie potrzebuje do szczęścia ofert i nowych produktów/usług. Zwykle jest zamknięta w sobie oraz niechętnie wypowiada opinie i mówi o swoich potrzebach. Jest zachowawcza i ma problem z podejmowaniem decyzji – przed zakupem długo się zastanawia, często zmieniając decyzje.
Jak sobie z nim poradzić?
Dostosuj ton głosu do niego, daj mu przestrzeń do rozmowy. Nie mów za dużo, bądź konkretny. Rozmowę zacznij od wybadania dokładnych potrzeb klienta. Jak zachęcić milczka do rozmowy? Paradoksalnie, najlepszym sposobem jest mówienie o sobie. Dzięki temu klient poczuje się swobodniej i zacznie z Tobą rozmawiać za pomocą szukanych przez siebie analogii. Kiedy poznasz potrzeby klienta, przygotuj mu dwie najlepsze oferty. Pamiętaj, że zmniejszenie pola wyboru, pomoże mu podjąć decyzję. Staraj się niczego nie narzucać, przedstaw tylko możliwości. Podsumowując rozmowę, jeszcze raz omów ofertę krok po kroku – jej zakres oraz wszystkie koszty. Na koniec możesz wskazać, który wariant Ty byś wybrał. To pomoże klientowi w dokonaniu ostatecznego wyboru.
Przyjaciel od zaraz
Po czym go poznać?
Chętnie streści całe swoje życie podczas jednej rozmowy telefonicznej. Opowie o imieninach cioci, swoim głośnym sąsiedzie i kablówce, z której jest niezadowolony. Ma także tendencje do słowotoku. Podczas dyskusji z nim, można bardzo łatwo dać się wpędzić w długą i niepotrzebną dysputę. Jest przyjaźnie nastawiony, chociaż czasami niezły z niego żartowniś.
Jak sobie z nim poradzić?
Jeśli dobrze pokierujesz rozmową z takim klientem, dowiesz się dużo na temat jego opinii o produkcie. Możesz także liczyć na wzajemność i w tym przypadku wysłuchanie. Podczas rozmowy z takim klientem, pamiętaj o dyscyplinie czasowej. Dobrze, że przyjemnie Ci się rozmawia, ale nie może to zająć czasu, który powinieneś poświęcić na inne zadania. Aby nie przerywać osobie po drugiej stronie kabla, a jednocześnie wyrazić swoje zainteresowanie jej opinią, parafrazuj słowa rozmówcy – to pomoże Ci lepiej zrozumieć jego potrzeby i dojść do finału procesu sprzedażowego.
Typy trudnych klientów – Smerf maruda
Po czym go poznać?
Na wstępie rozmowy, mówi, że już ma ten produkt/usługę i jest bardzo niezadowolony. Dodaje jeszcze: „Że na pewno nic nie kupi”. Ma tendencje do narzekania na wszystko i żadna oferta nie jest w stanie spełnić jego oczekiwań. Rozmawiając z nim, ma się wrażenie, że fokusuje się na negatywnych cechach otaczającej go rzeczywistości.
Jak sobie z nim poradzić?
Zaskocz go! Powiedz: „Bardzo proszę o trzy minuty uwagi, a jeśli Pana nie przekonam to nie będę Panu zabierać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem warto, bo oferta adresowana jest właśnie dla Pana”. Potem przyjmij krytykę i wysłuchaj narzekań klienta bardzo spokojnie. Nie bagatelizuj jego problemów z dotychczasowym produktem, zamiast tego powiedz, że „rozumiesz jego obawy”, dlatego oferujesz produkt, w który wierzysz i sam byś go kupił. Zapewnij także, że wskazane przez niego problemy nie występują w firmie, którą reprezentujesz. Nie daj się ponieść emocjom i nie pouczaj go, taki klient ma swoje zdanie i choćbyś miał najlepsze argumenty na świecie, jego nie jesteś w stanie przekonać. Zamiast szukać argumentów przedstaw ofertę i dopytaj klienta o opinie i uwagi na jej temat, dzięki temu zdobędziesz jego zaufanie.
Typy trudnych klientów to nie zło konieczne. W pracy z drugą osobą, warto zdawać sobie sprawę z podstawowych różnic i typów osobowości oraz znać sposoby radzenia sobie w sytuacjach kiedy klient jest trudny. Obok wykształcenia w sobie mechanizmu obronnego i niebrania do siebie krytyki klienta, to najważniejsza prawda, która stoi u podstaw efektywnej pracy sprzedażowej. Im wcześniej zmienisz swoje podejście, tym praca handlowca lub konsultanta będzie Ci sprawiać więcej frajdy. Tylko pomyśl, jaką będziesz miał satysfakcje kiedy jeden z tych problematycznych klientów, zostanie Twoim stałym klientem. Potraktuj to jako wyzwanie. My trzymamy kciuki i życzymy Ci wielu sukcesów na tym polu.