Strona 3 z 5

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 26 paź 2019, o 07:38
autor: EwaRob
Ja już pisałam w tym wątku o moim pierścionki kupionym w sklepie Verona, pierscionek z białego zlota który też po paru miesiącach miał brązowe plamy. Ponieważ nie mieszkam w Polsce wysłałam formularz reklamacyjny z pierscionkiem do Poznania. Bo Yes i Verona to jest to samo. Pomalowali pierscionek i odeslali mi. Po dwóch miesiącach te same plamy i w tych samych miejscach. Ponieważ byłam w Warszawie poszłam do ich sklepu. Ich odpowiedzią jest: ponieważ jest to biale zloto to się sciera i to jest normalne, i to jest też normalne że trzeba cały czas te plamy malować. Do okresu reklamacyjnego robią to za darmo a później trzeba płacić. Pani w sklepie zaproponowała że przyjmie mi pierscionek i w rubryce czego zadam zasugerowała mi że może lepiej wpisać nie zadanie zwrotu gotówki a wymianę na inny produkt który sama jak będę w Polsce to sobie wybiorę. Idź do sklepu z reklamacja, zrób zdjęcia tych plam żebyś miała dla siebie jakiś dowód bo jak przyjmą reklamacje i zwrócą ci pomalowany pierscionek to za jakiś czas plamy się zrobią ponownie. Spróbuj też może wymienić na inny. Jak w sklepie nie uznają wyślij reklamacje do Poznania, i nie poddawaj sie:)

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 26 paź 2019, o 09:12
autor: ForumMaster
Dziwne że na złocie robią się plamy - pierwszy raz o tym słyszę. Swoją drogą ciekawe czy sprzedawcy w sklepach stacjonarnych poinformowali o tym, że będą pojawiać się plamy i trzeba je co jakiś czas malować. Jakbym wiedziała że tak jest na pewno bym nie kupiła takiego pierścionka, który teraz zamiast cieszyć sprawia kłopoty i rekamacje. Ciekawe czy w innych salonach jest tak samo ciężko złożyć reklamację. Nie słyszałem aby któryś sklep internetowy sprawiał takie kłopoty.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 29 paź 2019, o 10:49
autor: mabelka
ja bezskutecznie reklamowałam kolczyki wiszące bo łańcuszek się z nich rozerwał na pół :/ mały jubiler, powiedział że ,,źle je użytkowałam" i tyle, dobrze że nie były drogie :/

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 29 paź 2019, o 15:58
autor: Nella
tak bywa. Jest to też kwestia tego co kupujemy i za ile. W wielu przypadkach niskie koszty poniesione na początku oznaczają wysokie koszty później. Może trzeba było kupić droższy i grubszy łańcuszek to by się nie zerwał.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 30 paź 2019, o 15:28
autor: EwaRob
Ach. Oczywiście że nikt mi nie powiedział że będą się robiły plamy. Nikt by nie kupił i ja też nie. Ale ciekawe jest to że te plamy to się zrobiły na tym samym miejscu co za pierwszym razem. Czekam teraz na odpowiedź z Verona ze Świebodzina czy moja reklamacja jest uznana. Na pewno C.d.n i dam znać. Pozdrawiam

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 5 lis 2019, o 06:20
autor: dziubek310
Witam, w sierpniu dostałam od męża kolczyki srebrne z dużym różowym oczkiem, które wczoraj mi gdzieś wypadło i zginęło czy mogę w tej sytuacji złożyć reklamację jeśli mam paragon? Było to w małym sklepie jubilerskim

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 7 lis 2019, o 08:50
autor: ForumMaster
Jeżeli był to pierścionek z kamieniami które były przyklejone i dostały wodę to nic nie zrobisz. Klej się często rozpuszcza w wodzie i kamienie wypadają - to jest naturalny proces. Jeżeli kamień był mocowany w inny sposób, np srebro czy złoto go trzymało to śmiało reklamuj.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 11 lis 2019, o 13:49
autor: mmmmmm
cześć, mam pytanie: gdzie w Warszawie mogę oddać obrączkę do ekspertyzy? i ile to mniej więcej kosztuje? a to dlatego , że zaczepiłem palcami o metalowy regał i "zadarłem" obrączkę, ma teraz ostrą krawędź i pod wyszarpanym kawałkiem odsłoniła się wewnętrzna warstwa która nie wygląda jak złoto, i tu kolejne pytanie: czy po przekrojeniu obrączki na pół to w środku powinien być jednolity materiał? czy obrączka jest jednolitym stopem? w końcu wszyscy kupujemy obrączki ZŁOTE a nie pozłacane, pozdrawiam.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 11 lis 2019, o 14:03
autor: mmmmmm
Obrazek

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 12 lis 2019, o 20:54
autor: EwaRob
EwaRob pisze:
30 paź 2019, o 15:28
Ach. Oczywiście że nikt mi nie powiedział że będą się robiły plamy. Nikt by nie kupił i ja też nie. Ale ciekawe jest to że te plamy to się zrobiły na tym samym miejscu co za pierwszym razem. Czekam teraz na odpowiedź z Verona ze Świebodzina czy moja reklamacja jest uznana. Na pewno C.d.n i dam znać. Pozdrawiam
Dostałam odpowiedź, po raz drugi reklamacja nie uznana, brak podstaw do wymiany pierscionek odnowiono, porodowano i trzeba odebrać. Myślę że za 2 msc będzie to samo. Plamy wyjdą. Chciałabym się dowiedzieć, /trzy razy odesle pierscionek/ reklamacja nie uznana ale naprawiaja i odsylaja/ czy po trzecim razie mam prawo żądać zwrotu pieniędzy?
Bo tak myślę że to jest bardzo sprytne nie uznać reklamacji a naprawiać pierscionek i ciągle odsyłać do klienta.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 12 lis 2019, o 21:50
autor: ForumMaster
Z tego co wiem to za 3cim razem powinni wymienić na nowy albo zwrócić pieniądze. Może tym razem pokryli grubszą warstwą i plamy nie wyjdą.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 14 lis 2019, o 14:07
autor: Natalia
Witam. Mam dość dziwne pytanie, ale może ktoś mi pomoże - czy znacie przypadek żeby łańcuszek ,,samoistnie" się wydłużył? Użytkownikiem od roku było małe dziecko, w ostatnim czasie okazało się, że łańcuszek jest o 7 cm dłuższy niż w dniu zakupu.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 14 lis 2019, o 20:25
autor: ForumMaster
może dziecko zgubiło łańcuszek i ktoś odkupił :)
Nie jest możliwe aby łańcuszek srebrny czy złoty lub z platyny wydłużył się o tyle centymentrów, chyba że był z gumy albo innego rozciągliwego materiału.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 19 gru 2019, o 09:00
autor: Nataliaa
Witam,

Zakupiłam w Aparcie zawieszkę z bursztynu. Niestety kamień zmatowił się po 3 miesiącach użytkowania, pojawiły się dziwne matowe plamy, których nie da się doczyścić ściereczką. Nie nosiłam go codziennie a każdą zakupioną biżuterię zamykam zawsze w oryginalnie zakupionym pudełku, tak na wszelki wypadek żeby nie była narażona na jakieś szkodliwe czynniki. Niestety sklep nie uznał mojej reklamacji podając że zgłoszenie nie jest uzasadnione. Ciekawe w tym jest to, że z siostrą kupiłyśmy sobie takie same zawieszki i z jej nie dzieje się kompletnie nic. Jaki powód mogę podać by skutecznie odwołać się od decyzji Apartu?

Z góry dziękuję za pomoc

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 20 gru 2019, o 08:12
autor: ForumMaster
Są kamienie które zmieniają kolor np przy zmniejszaniu pierścionka kamień narażony na wysoką temperaturę zmienia kolor - zakładam że rozmiaru wisiorka nie zmieniałaś.

W przeciwnym przypadku pozostaje omijać ten sklep i nie kupować tam biżuterii bo jak widzisz powyżej tego typu sytuacje są nagminne w tym sklepie.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 29 gru 2019, o 01:49
autor: milunia123
Witam, mam problem, dostałam złoty pierścionek zareczynowy z Apartu, noszę go 4 dni, normalne użytkowanie, próba 585, nawet nie byłam z nim w pracy a porysowany jest jakbym go używała conajmniej rok (wiem, że to nie są normalne ślady użytkowania, ponieważ złoto noszę codziennie, pierścionki jak i bransoletki, w porównaniu z moimi pierścionkami ten wygląda gorzej niż stare). Czy mogę to jakoś zareklamować? Czy potrzebna mi ekspertyza? Dodam, że jest to pierścionek zaręczynowy i chciałabym móc go nosić codziennie. Z góry dziękuję za Odpowiedź.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 31 gru 2019, o 15:57
autor: ForumMaster
Co dokładnie jest nie tak z tym pierścionkiem? Kolor jest inny czy może plamy się zaczęły pojawiać?

Zobacz czy np. próba jaka jest na rachunku jest taka sama jak na pierścionku i sprawdź u lokalnego jubilera czy faktycznie jest taka próba jak powinna być.

Może zamieść tu w poście zdjecia starych i nowych pierścionków aby było widać o co Tobie chodzi.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 9 sty 2020, o 09:50
autor: Beata0123
Witam,
Zakupiłam łańcuszek złoty dla mamy na święta, który po jednym dniu jej zerwał się (nie było żadnego pociągnięcia).Pani w sklepie zapewniała jego solidność. Mama oddała do reklamacji. Stwierdzono uszkodzenie mechaniczne więc mama przystała na naprawę. Przy odbiorze łańcuszka po naprawie złączone miejsce miało zupełnie inne odbarwienie. Odmówiliśmy przyjęcia łańcuszka. Pani powiedziała, że spróbują to poprawić. Co zrobić w takim przypadku jeżeli odbarwienie nadal będzie widoczne?

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 9 sty 2020, o 16:33
autor: Mikołaj
Czasami tak się dzieje że odbarwia się kamień pod wpływem temperatury jak się zmienia rozmiar pierścionka. Jeżeli tak się stało w złotym łańczuszku wygląda na to że użyli innego złota: z innej sztabki złota niż ta z której powstał łańcuszek albo użyli złoto przetopione ze złomu złotego. Obawiam się że nie przywrócą koloru i jedyne co pozostaje to oczekiwać nowego łańcuszka albo zwrotu pieniędzy za łańcuszek i za koszty naprawy jak się na to zgodziliście.

W przyszłości sugeruję kupować mocniejsze łańcuszki - pewnie droższe ale unikniecie kłopotów. Domyślam się że to był łańcuszek z apart bo oni najbardziej oszczędzają na jakości złota i ilości jego w biżuterii.

Napisz jak się sprawa skończyła.

Re: Biżuteria - reklamacje, czyli czy i kiedy mogę reklamować

: 27 sty 2020, o 12:48
autor: lovebiz
"A w jakim sklepie to było? Może warto opisać ten przypadek dokładniej aby sam sklep zdał sobie sprawę że albo odda pieniądze za jeden zakup w kwocie 800zł albo nikt już nie zaglądnie do tego sklepu."

Ty tak serio?!?!?! Pojechać po sklepie tylko dlatego, że ktoś zrobił nieprzemyślany zakup? Bądźmy rozsądni. Tym bardziej, że ustawa mówi wyraźnie o braku możliwości zwrotu towaru jeżeli był zakupiony w siedzibie przedsiębiorstwa, a wymiana to tylko dobra wola sprzedawcy. Jeżeli oczekujemy prawidłowego traktowania przez sprzedawce sami bądźmy sprawiedliwi.