Prestashop - zlecę wykonanie grafiki i dodatkowych funkcji
: 29 lip 2012, o 23:53
Witam,
list of requirements in english listed below!
Plan jest taki:
realizacja nowej wersji ankabizuteria.pl ze wszystkimi Must wymaganiami (ewentualnie proszę zgłosić której funkcjonalności nie da się zrealizować albo koszty są zbyt duże albo czasochłonne) : dziś jest stara wersja a klient po wdrożeniu nowej wersji działa nadal poprawnie, widzi produkty w nowym wyglądzie.
Zainteresowanych realizacją poniższych wymagań proszę o kontakt pod web@753.pl
Szczegóły zlecenia w rozwinięciu funkcjonaliści jakie daje prestashop "z pudełka" (wygląd, SEO, użyteczność na urządzeniach mobilnych jest najważniejsze ) zakładając że wykonawca zapewnia 1 rok wsparcia rozwiązania które przygotował :
O - funkcjonalność opcjonalna
M - funkcjonalność która musi być
Projekt graficzny sklepu - oczekiwania
* (M) Musi spełniać najbardziej wyrafinowane wymagania pod urządzenia mobilne - musi być responsywną! (M) również dla pozostałych urządzeń: tabletów i komputerów
* (M) na każdej stronie u góry i na dole musi być podany numer telefonu
* (M) potrzebny jest mocny wyróżnik graficzny, aby było widać, że ma "coś" w sobie (M):
* (M) czysta, przeźroczysta strona, jasne lub jasno-beżowe tło (pod obrazki na białym tle)
ktoś kto wejdzie na stronie musi czuć, że jest wysokiej jakości/dopracowana, szybko działająca (np. mało wymaganych elementów html do ściągnięcia przez przeglądarkę aby załadować stronę )
* (M) jak najmniej pojedynczych grafik do załadowania
* (M) wszystkie najważniejsze elementy sklepu mają się wyświetlać na widocznej części strony bez potrzeby przewijania np. przy podawaniu danych do wysyłki (oczywiście na stronach kategorii gdzie listowane są produkty w dużej ilości przewijanie jest wymagane)
* (M) pisząc o wyglądzie mamy na myśli cały sklep a nie tylko stronę główną, czyli: stronę główną, kategorii, produktu, kroki zamówienia, wyszukiwania, potwierdzenia mailowe ... ale także na urządzeniach mobilnych
* (M) logo wymaga dostosowania / redesign aby zajmowało mało miejsca na górze strony bo nie można marnować miejsca na górze strony – powinien być bardzo wąski pasek górny; Nowe logo już jest w różnych formatach gotowe do modyfikacji i użycia na stronie sklepu oraz w szablonach email
* (M) w dolnej części strony musi być miejsce na tekst jak ma np zalando
* (O - jak zostanie przedstawiona lepsza alternatywa) ikonografiki do wyboru kategorii: Kolczyki, korale..., przykład na załączonym obrazku, tu też mile widziane kolorowe kropki czy kwadraty do zaznaczenia zamiast opisu "czarne" "czerwone"
* (M) na stronach produktowych możliwie największe rozmiary zdjęć produktu a na stronach kategorii czy głównej grafiki tak duże aby łatwo można było zobaczyć oferowaną biżuterię:
* (M) slidery powinny być wyświetlane rotacyjnie ze zdjęciami produktów
Zdjęcia – te które najpierw widzi użytkownik, muszą być duże i bardzo dobrej jakości i nie mogą „zagracone” napisami, bez motywów w tle strony. Generalnie na stronie nie może być „przeszkadzajek” – jakieś banerki, napisy, ikonki. To wszystko dekoncentruje i wytrąca użytkownika ze ścieżki zakupowej. Prostą stronę widać na store.google.com
można wzorować się na sklepach gdzie wchodzisz i od razu skupiasz się na produktach:
http://bananarepublic.gap.com/browse/ca ... le=1030677
https://www.zalando.pl/kobiety/?q=bransoletki&qf=1
ładnie prezentują się domodi , http://assembleage.com/pl/ (ale ta jest słabo resposywna ) unique-made.com
układ strony z bardzo dobrym usability (tu może być autorski pomysł) (M):
Zawsze nacisk na wyświetlenie wszystkich pól formularza na jednej stronie bez potrzeby przewijania, tak samo z opisem i dużym zdjęciem produktu.
*) (M) bardzo widoczny kontakt z nr telefonu, metody płatności i wysyłki (M)
*) (M) duża możliwość podziału i wyboru w kategoriach (M), aby można było rozwijając kategorię np. kolczyki zawęzić do kolczyków z konkretnym kamieniem bez konieczności dodatkowej konfiguracji po stronie administracyjnej (wykorzystać istniejącą konfigurację produktów)
*) (O - jak będą dostępne filtry) sortowanie łatwe/intuicyjne "by click" po 'cena' 'data dodania'
*) (M) łatwe/intuicyjne przeglądanie produktów - wyświetlenia ich/pofiltrowania, w tym filtrowanie po cenie suwakiem a jeśli ciężko/trudno się go używa to kilka podanych konfigurowalnych zakresów cenowych jak w google zakupy
Funkcjonalność
*) (M) możliwość ustawiania dowolnej kolejności produktów na stronie przez panel administracyjny, np. "kolczyki z opalem" mają być na pozycji 3 w kategorii Kolczyki
*) (M) wyświetlanie w kategoriach i wyszukiwaniu tylko dostępnych i włączonych produktów - produkty z zerowym stanem magazynowym mają być cały czas dostępne pod linkami produktu i zdjęć jak klient użyje zapisanego linku ale nie powinny pojawiać się na stronach kategorii czy jako powiązane
*) (M) możliwość pozostawienia adresu e-mail dla newslettera ale tak aby był bardzo nie inwazyjny i nie przeszkadzał, a bardziej pomagał. Nie jestem za pop-upem - może stworzyć formularze jako ramki na stałe wbudowane na stronie lub jako sidebary, umożliwić dania kodu rabatowego... w zamian za pozostawienie adresu e-mail.
moduły
a) Google Tag manager (M)
b) sitemap dobrze skonfigurowany aby boty nie chodziły po niepotrzebnych stronach (M)
c) Poczta Polska zintegrowany z e-nadawcą (M) klient powinien dostać link do śledzenia produktu w mailu potwierdzającym zamówienie
Poczta Polska oficjalnie podaje link do http://prestahelp.com/pl/ulatwiajace-wy ... dawca.html
d) DHL (lub inny kurier jak zostanie wybrany) (M) klient powinien dostać link do śledzenia produktu w mailu potwierdzającym zamówienie
GLS: http://sklep.megamo.pl/produkt/integrac ... rierem-gls
d1) (M) paczkomaty
e) Przelewy24 (M)
f) PayPal (M)
f1) płatności bitcoin (O, ale warto aby było)
g) integracja z Allegro w raz z szablonem wizualnie podobnym do strony sklepu (O bo alegro staje się sklepem samym w sobie jak amazon a nie miejscem dla firm do sprzedawania) to nie jest do końca pewne bo tworzy się zduplikowana treść z automatu, chyba że oferta na allegro będzie sprytnie składana z elementów opisów na stronie, opcji i słów kluczowych; dobrze by było aby pilnował ten moduł stanów magazynowych i wyświetlał parametry produktu brane z bazy sklepu, zwiększał cenę produktów na allegro minimum o prowizje jakie pobiera allegro
h) raport (O) – lista produktów ze statusem "zapłacono" którą trzeba pobrać z magazynu na daną chwilę, np:
kod_produktu1; liczba_sztuk; rozmiar_pierścionka; id_zamówienia;
Dobry sklep powinien mieć opcję wyświetlającą wszystkie produkty które należy spakować. Jest to bardzo duże ułatwienie i zwiększa wydajność przygotowywania przesyłek, unikamy np. szukania kilka razy w tej samej części magazynu kilku podobnych produktów kilka razy. Można to zrobić szybko jeden raz, ale podsumowanie jest potrzebne: lista produktów z zamówień wraz z nawą klienta które mają status "zapłacono"
i) (O) blog na wordpress zintegrowany ze sklepem blog.ankabizuteria.pl już jest, liczę na kreatywność jak go integrować ze stroną sklepu - obecnie są to linki do ostatnich 7 wpisów na dole strony sklepu
j) potrzebny jest mechanizm aby móc wyeksportować dane produktów do innych systemów (O), ale też w drugą stronę aby móc zaimportować dane z innych źródeł w formacie XML czy CSV
j1) Integracja sklepu z porównywarkami cenowymi (M)
Tu jest problem, bo ceneo już nie liczy się na rynku I potrzebny jest tak naprawdę moduł eksportu z możliwościami modyfikacji, np. udostępniać produkty tylko od kwoty X do Y, dodatkowo udostępniać wybrane produkty – obecnie to ręcznie modyfikuję ale nie mam formatu xml
j2) eksport wszystkich produktów z parametrami (M), linkami do zdjęć..., np "export products" do formatu xml (z możliwością konfiguracji pól które mają być w xml), xlsx, csv
k) (M) Google Feed raport - tutaj goole oferuje gotowy moduł zintegrowany z merchant center - pytanie czy działa dobrze
l) eksport wszystkich klientów - tu może być prosty sql (O)
social media:
a) "udostępnij to" w różnych wersjach językowych dla FB i TW dla strony FP/G+ (M);
b) logowanie z kontem FB / TW / G+ (M)
c) po zalogowaniu przez FB/ TW / G+ wpis zostaje dodany na stronę FB/TW/G+ klienta z linkiem do strony sklepu (O) , wpis może być "zalogowałem się do sklepu ankabizuteria.pl bo .... mnie zainteresowało" - tu trochę wchodzimy w aplikacje facebook'owe (analogia do pobrania darmowego oprogramowania za kliknięcie "lubię to" na facebook produktu)
Tu raczej chodzi o wystawienie postu/linka do sklepu na FB/TW/G+ - treść informacji powinna być konfigurowalna, np.: „ciekawie prezentują się produkty na sklepie http://ankabizuteria.pl” . Z pewnością nie może pojawić się Informacja sugerująca rejestrację, logowanie… Tekst może być tytułem strony a najlepiej edytowalny, np. na stałe określany tekst dla wszystkich wpisów konfigurowany z panelu . Dobrze by było z linkiem do sklepu, może być informacja kontekstowa w zależności od akcji na sklepie, ale to już opcjonalnie.
Jednorazowo ma się pojawić akceptacja dokonywania takich wpisów, pytanie jak to dalej można wykorzystać - wiem że są takie rozwiązania, np. nowe produkty dodawane na sklepie mogłyby się pojawiać na profilach tych osób – tu liczę na propozycje, info o istniejących rozwiązaniach
d) każde dodanie produktu - zapisanie nowego automatycznie publikuje na firmowych funPage, google Plus, twitter + inne jeśli możliwe rozwiązanie które będzie dodawało w imieniu sklepu wpisy na FB/TT/G+ za każdym razem gdy w panelu Prestashop dodany jest nowy produkt ? O! to byłoby super I jeszcze na naszych profilach i na profilach klientów
6. Wydajność i Optymalizacja pod SEO (M)
*) (M) muszą działać wszystkie możliwe w Presta mechanizmy dla zwiększania wydajności, cache'owania np. memcache
*) (M) wynik powyżej 95% dla wersji klasycznej i mobilnej https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
*) (M) loadimpact.com - wykres wynikowy stabilny (linia prosta)
*) (M) odpowiednia pod google struktura richsnippets https://support.google.com/webmasters/a ... 9170?hl=en
* (M) blocking spammers / IP with high hit ratio (exclude google, but filter yandex, baidu) - to już chyba prestashop 1.6 ma
*) (M) unikalna treść na każdej stronie po załadowaniu, nie tylko obrazki - wytyczne Google
Myślę o jakiś sprytnych rozwiązaniach, np. określam słowa kluczowe które standardowo się pojawią w meta czy miejscach na stronie, jakiś zdefiniowany link np. do do topowych kilku produktów…
*) (M) czas ładowania poniżej 2s (!minimum poniżej którego nie możemy zejść to zielona część wydajności w google webmaster tools) , nowa strona musi mieć lepsze czasy ładowania niż obecna np. patrząc na dane z google analytics
Tu zakładam, że wyświetla się tylko część widoczna dla klienta w 2sek. a to wymaga prostoty sklepu! – resztę można załadować jak klient chodzi po stronie.
*) (O) wymuszanie dodawania meta tagów
*) (M) canonical dla stronicowania, wskazywania źródłowych obrazków- szczególnie istotne dla multistore
*) (M) title obrazków
7. komentarze i oceny, tagi i kontakt (M)
*) (M) dodawanie z capcha dla niezalogowanych, dla zalogowanych bez capcha - te mechanizmy muszą działać na urządzeniach mobilnych i być proste w użyciu
*) (M) obecnie dodane komentarze też muszą być zmigrowane z obecnej wersji
SEO jest bardzo ważne i jest jednym z kluczowych czynników obok wyglądu i funkcjonalności który decyduje o wyborze osoby realizującej nowy sklep
8. (M) Zachowanie struktury obecnych linków do produktów i zdjęć biżuterii dla sklepu ankabizuteria.pl (M) - to jest niedyskutowalne i stanowi o wyborze firmy która będzie realizować zlecenie
9. (M) brak błędów W3C, brak błędów 404 (obecna wersja konwertuje błędy 404 na 301), brak masowych błędów po stronie systemu w error logs (M)
9a (O ale mile widziane) mechanizm pozwalający zidentyfikować spamerski ruch, czy też nienaturalnie szybkie poruszanie się po stronie.
11. tłumaczenia stałych elementów na stronie jak przyciski, opisy kroków zamówienia (nie mówimy tu o tłumaczeniu opisów biżuterii)
- wersja polska z wszystkimi tłumaczeniami (M)
- wersja angielska (M)
Wersje językowe zakładam, ze będą się różniły tylko tekstami, które będą w innych językach : tytuł, opis, nazwa linka, zdjęcia będą te same.
- wersja niemiecka i francuska (O, ale dostępna do włączenia)
dla wersji językowych musi być ustawiony "hreflang"
12. Maintenance (M)
a) (M) skrypty automatyczne dla operacji maintenance - google sitemap, moduły lub instrukcje do czyszczenia bazy danych z niepotrzebnych wpisów
b) (M) inne czyszczenia... np: wyczyszczenie cache jednym przyciskiem lub skryptem w cronie, czy po SSH
c) (M, nie negocjowalne) w cenie wsparcie dla wdrożonego rozwiązania przez minimum 1 rok od dania ukończenia prac wdrożeniowych
chodzi o ewentualne poprawki co do działania systemu, wydajności (np. system przestaje działać w grudniu z powodu większej liczby użytkowników a działał na tym samym hostingu w wersji 1.4), błędów z wdrożenia, nie ma mowy tutaj o jakiś dodatkowych pracach, modyfikacjach – one mogą być przedmiotem rozmów choć tego chcę uniknąć przez minimum 1 rok - to wymusza prostotę rozwiązania, bez zmian w kodzie corowym prestashop!
d) moduł umożliwiający czyszczenie: porzuconych koszyków, informacje o połączeniach, informacje o łączących się gościach ... (- coś co zalega w bazie danych a nie jest potrzebne)
13. Informacje (M)
a) (M) spełnienie wymagań polskiego prawa - np. formułki wymagane przez polskie prawo przy rejestracji, cookies, podanie całkowitej ceny z przesyłką i płatnością dla defaultowej konfiguracji, np. Poczta Polska, przelew na konto
b) (M) informacje o certyfikacie SSL, płatnościach PayPal (Visa, MasterCard)...
14. Spersonalizowane szablony komunikacji e-mail zgodne z wyglądem sklepu, z logo... (M)
a) każdy z e-maili powinien mieć link do ankiety:
* jeśli klient dokonał zakupu, to do ankiety z pytaniami:
Co się podobało?
Co się nie podobało lub przeszkadzało przy realizacji zamówienia?
Sugestie co należy zmienić
*) jeśli klient się zarejestrował:
Jak trafił Pan / Pani (tu imię i nazwisko) na naszą stronę? (wyszukiwarka google, facebook, ...)
Co się podoba na stronie sklepu?
Co należy zmienić lub poprawić?
*) jeśli klient dokonał płatności:
Czy łatwo było dokonać płatności za biżuterię lub obrazki srebrne? (Tak/Nie)
Nie -> proszę napisać jakie kłopoty Pan / Pani (tu imię i nazwisko) napotkała
*) jeśli klient zrezygnował
Jaki był powód rezygnacji?
na każdej ankiecie musi być link do strony sklepu, graficzne nawiązanie do sklepu
Tu myślę o konfiguracji szablonu gdzie będzie link do ankiety – platformy nie trzeba tworzyć tylko odpowiednią wykorzystać i zrobić ładną ankietę.
15. chat (M)
Taki chat gdzie będzie można zobaczyć gdzie jest klient i mu coś podpowiedzieć – np. widzę że klient jest na stronie A i do niego mogę napisać: „czy widział Pan/Pani też kolczyki do tego wisiorka?”
16. historia dostępna dla klienta z ostatnio przeglądanymi produktami (M)
18. formularz zamówienia nie wymagający przewijania strony w dół czy w bok i po przejściu z koszyka kończy się przyciskiem "zamawiam" (M)
*) zamówienie w max 3 krokach (proste, szybkie składanie zamówień)
*) zamawianie bez rejestracji (jako jedna z 3 opcji: zamówienie bez rejestracji, zaloguj się, zarejestruj się)
Tak naprawdę to można ograniczyć liczbę kroków do 1 strony widzianej na jednym ekranie. Ustawić standardowo np. poczta Polska (albo po prostu „dostawa w 2 dni” bez podania czym wysyłamy), przelewy24 z przyciskiem „zamawiam” z opcjami „wybierz innego kuriera” czy „wybierz inną metodę płatności”
19. zdefiniowane jedno opakowanie (M) - pudełko do biżuterii, które administrator sklepu łatwo może dodawać do produktów i jak trzeba to podmienić jedno zdjęcie które się zmieni we wszystkich produktach (M) aby uniknąć wielu tych samych zdjęć na serwerze - może standardowy kawałek kodu html wstawiony do opisu produktu jako standard.
20. Na dole każdej stronie sekcja tekstowa, gdzie można umieścić opis kategorii, strony... (M)
21. (M) zachować strukturę linków lub 301 dla wszystkich stron i obrazków widzianych search console .
22. (M) produkty powiązane czy bestselery będące aktualnie niedostępne nie pojawiają się
23. (M) prosty mechanizm do odzyskiwania haseł
24. lista opcji (kolor, kamień, kruszec, rozmiar ...) nie powinna się zmienić
25. (M) możliwość dodania treści grawerów – np. jak ktoś wybierze grawer to trzeba dać miejsce gdzie wpisać treść graweru, teraz to jest podawane jako komentarz przy zamówieniu…
26. (M) możliwość załadowania jak największej liczby produktów na stronę
27. (M) przygotowany szablon podobny funcjonalnością do google zakupy możliwy do zainstalowania na innej domenie albo subdomenie.
w multistore:
Baza produktów jedna ale na jednym adresie www tylko obrazki a na innym tylko Biżuteria srebrna … ceny różne, ale może na jednych 0zł za przesyłkę a przesyłka wliczona w cenę produktu, metody płatności i dostawy takie same. Różne funkcjonalności warto wprowadzić z na różnych adresach www np. aby umożliwić testy A B, utworzenie porównywarki, hurtowni, landing page produktowy, tematyczny (chrzest, komunia, dzień kobiet, dzień babci...)...
jedna opłata za moduły
Dla rozwiązania standalone odpadają koszty abonamentowe – nie po to tworzę rozwiązanie zamiast korzystać z rozwiązań w chmurze.
Opcjonalnie można podać ofertę na sklep w modelu SAAS z hostingiem wraz z cenami jednorazowymi i stałymi oraz co jest zagwarantowane, np: 99% dostępności w godzinach od 7 rano do 1rano.. - ale wtedy interesuje mnie tylko stała jedna opłata miesięczna i zapewnienie fukcjonalności opisanej powyżej.
Liczę też na Waszą kreatywność, definiowanie elementów efektywnych = przekładających się na promocję/sprzedaż.
list of requirements in english listed below!
Plan jest taki:
realizacja nowej wersji ankabizuteria.pl ze wszystkimi Must wymaganiami (ewentualnie proszę zgłosić której funkcjonalności nie da się zrealizować albo koszty są zbyt duże albo czasochłonne) : dziś jest stara wersja a klient po wdrożeniu nowej wersji działa nadal poprawnie, widzi produkty w nowym wyglądzie.
Zainteresowanych realizacją poniższych wymagań proszę o kontakt pod web@753.pl
Szczegóły zlecenia w rozwinięciu funkcjonaliści jakie daje prestashop "z pudełka" (wygląd, SEO, użyteczność na urządzeniach mobilnych jest najważniejsze ) zakładając że wykonawca zapewnia 1 rok wsparcia rozwiązania które przygotował :
O - funkcjonalność opcjonalna
M - funkcjonalność która musi być
Projekt graficzny sklepu - oczekiwania
* (M) Musi spełniać najbardziej wyrafinowane wymagania pod urządzenia mobilne - musi być responsywną! (M) również dla pozostałych urządzeń: tabletów i komputerów
* (M) na każdej stronie u góry i na dole musi być podany numer telefonu
* (M) potrzebny jest mocny wyróżnik graficzny, aby było widać, że ma "coś" w sobie (M):
* (M) czysta, przeźroczysta strona, jasne lub jasno-beżowe tło (pod obrazki na białym tle)
ktoś kto wejdzie na stronie musi czuć, że jest wysokiej jakości/dopracowana, szybko działająca (np. mało wymaganych elementów html do ściągnięcia przez przeglądarkę aby załadować stronę )
* (M) jak najmniej pojedynczych grafik do załadowania
* (M) wszystkie najważniejsze elementy sklepu mają się wyświetlać na widocznej części strony bez potrzeby przewijania np. przy podawaniu danych do wysyłki (oczywiście na stronach kategorii gdzie listowane są produkty w dużej ilości przewijanie jest wymagane)
* (M) pisząc o wyglądzie mamy na myśli cały sklep a nie tylko stronę główną, czyli: stronę główną, kategorii, produktu, kroki zamówienia, wyszukiwania, potwierdzenia mailowe ... ale także na urządzeniach mobilnych
* (M) logo wymaga dostosowania / redesign aby zajmowało mało miejsca na górze strony bo nie można marnować miejsca na górze strony – powinien być bardzo wąski pasek górny; Nowe logo już jest w różnych formatach gotowe do modyfikacji i użycia na stronie sklepu oraz w szablonach email
* (M) w dolnej części strony musi być miejsce na tekst jak ma np zalando
* (O - jak zostanie przedstawiona lepsza alternatywa) ikonografiki do wyboru kategorii: Kolczyki, korale..., przykład na załączonym obrazku, tu też mile widziane kolorowe kropki czy kwadraty do zaznaczenia zamiast opisu "czarne" "czerwone"
* (M) na stronach produktowych możliwie największe rozmiary zdjęć produktu a na stronach kategorii czy głównej grafiki tak duże aby łatwo można było zobaczyć oferowaną biżuterię:
* (M) slidery powinny być wyświetlane rotacyjnie ze zdjęciami produktów
Zdjęcia – te które najpierw widzi użytkownik, muszą być duże i bardzo dobrej jakości i nie mogą „zagracone” napisami, bez motywów w tle strony. Generalnie na stronie nie może być „przeszkadzajek” – jakieś banerki, napisy, ikonki. To wszystko dekoncentruje i wytrąca użytkownika ze ścieżki zakupowej. Prostą stronę widać na store.google.com
można wzorować się na sklepach gdzie wchodzisz i od razu skupiasz się na produktach:
http://bananarepublic.gap.com/browse/ca ... le=1030677
https://www.zalando.pl/kobiety/?q=bransoletki&qf=1
ładnie prezentują się domodi , http://assembleage.com/pl/ (ale ta jest słabo resposywna ) unique-made.com
układ strony z bardzo dobrym usability (tu może być autorski pomysł) (M):
Zawsze nacisk na wyświetlenie wszystkich pól formularza na jednej stronie bez potrzeby przewijania, tak samo z opisem i dużym zdjęciem produktu.
*) (M) bardzo widoczny kontakt z nr telefonu, metody płatności i wysyłki (M)
*) (M) duża możliwość podziału i wyboru w kategoriach (M), aby można było rozwijając kategorię np. kolczyki zawęzić do kolczyków z konkretnym kamieniem bez konieczności dodatkowej konfiguracji po stronie administracyjnej (wykorzystać istniejącą konfigurację produktów)
*) (O - jak będą dostępne filtry) sortowanie łatwe/intuicyjne "by click" po 'cena' 'data dodania'
*) (M) łatwe/intuicyjne przeglądanie produktów - wyświetlenia ich/pofiltrowania, w tym filtrowanie po cenie suwakiem a jeśli ciężko/trudno się go używa to kilka podanych konfigurowalnych zakresów cenowych jak w google zakupy
Funkcjonalność
*) (M) możliwość ustawiania dowolnej kolejności produktów na stronie przez panel administracyjny, np. "kolczyki z opalem" mają być na pozycji 3 w kategorii Kolczyki
*) (M) wyświetlanie w kategoriach i wyszukiwaniu tylko dostępnych i włączonych produktów - produkty z zerowym stanem magazynowym mają być cały czas dostępne pod linkami produktu i zdjęć jak klient użyje zapisanego linku ale nie powinny pojawiać się na stronach kategorii czy jako powiązane
*) (M) możliwość pozostawienia adresu e-mail dla newslettera ale tak aby był bardzo nie inwazyjny i nie przeszkadzał, a bardziej pomagał. Nie jestem za pop-upem - może stworzyć formularze jako ramki na stałe wbudowane na stronie lub jako sidebary, umożliwić dania kodu rabatowego... w zamian za pozostawienie adresu e-mail.
moduły
a) Google Tag manager (M)
b) sitemap dobrze skonfigurowany aby boty nie chodziły po niepotrzebnych stronach (M)
c) Poczta Polska zintegrowany z e-nadawcą (M) klient powinien dostać link do śledzenia produktu w mailu potwierdzającym zamówienie
Poczta Polska oficjalnie podaje link do http://prestahelp.com/pl/ulatwiajace-wy ... dawca.html
d) DHL (lub inny kurier jak zostanie wybrany) (M) klient powinien dostać link do śledzenia produktu w mailu potwierdzającym zamówienie
GLS: http://sklep.megamo.pl/produkt/integrac ... rierem-gls
d1) (M) paczkomaty
e) Przelewy24 (M)
f) PayPal (M)
f1) płatności bitcoin (O, ale warto aby było)
g) integracja z Allegro w raz z szablonem wizualnie podobnym do strony sklepu (O bo alegro staje się sklepem samym w sobie jak amazon a nie miejscem dla firm do sprzedawania) to nie jest do końca pewne bo tworzy się zduplikowana treść z automatu, chyba że oferta na allegro będzie sprytnie składana z elementów opisów na stronie, opcji i słów kluczowych; dobrze by było aby pilnował ten moduł stanów magazynowych i wyświetlał parametry produktu brane z bazy sklepu, zwiększał cenę produktów na allegro minimum o prowizje jakie pobiera allegro
h) raport (O) – lista produktów ze statusem "zapłacono" którą trzeba pobrać z magazynu na daną chwilę, np:
kod_produktu1; liczba_sztuk; rozmiar_pierścionka; id_zamówienia;
Dobry sklep powinien mieć opcję wyświetlającą wszystkie produkty które należy spakować. Jest to bardzo duże ułatwienie i zwiększa wydajność przygotowywania przesyłek, unikamy np. szukania kilka razy w tej samej części magazynu kilku podobnych produktów kilka razy. Można to zrobić szybko jeden raz, ale podsumowanie jest potrzebne: lista produktów z zamówień wraz z nawą klienta które mają status "zapłacono"
i) (O) blog na wordpress zintegrowany ze sklepem blog.ankabizuteria.pl już jest, liczę na kreatywność jak go integrować ze stroną sklepu - obecnie są to linki do ostatnich 7 wpisów na dole strony sklepu
j) potrzebny jest mechanizm aby móc wyeksportować dane produktów do innych systemów (O), ale też w drugą stronę aby móc zaimportować dane z innych źródeł w formacie XML czy CSV
j1) Integracja sklepu z porównywarkami cenowymi (M)
Tu jest problem, bo ceneo już nie liczy się na rynku I potrzebny jest tak naprawdę moduł eksportu z możliwościami modyfikacji, np. udostępniać produkty tylko od kwoty X do Y, dodatkowo udostępniać wybrane produkty – obecnie to ręcznie modyfikuję ale nie mam formatu xml
j2) eksport wszystkich produktów z parametrami (M), linkami do zdjęć..., np "export products" do formatu xml (z możliwością konfiguracji pól które mają być w xml), xlsx, csv
k) (M) Google Feed raport - tutaj goole oferuje gotowy moduł zintegrowany z merchant center - pytanie czy działa dobrze
l) eksport wszystkich klientów - tu może być prosty sql (O)
social media:
a) "udostępnij to" w różnych wersjach językowych dla FB i TW dla strony FP/G+ (M);
b) logowanie z kontem FB / TW / G+ (M)
c) po zalogowaniu przez FB/ TW / G+ wpis zostaje dodany na stronę FB/TW/G+ klienta z linkiem do strony sklepu (O) , wpis może być "zalogowałem się do sklepu ankabizuteria.pl bo .... mnie zainteresowało" - tu trochę wchodzimy w aplikacje facebook'owe (analogia do pobrania darmowego oprogramowania za kliknięcie "lubię to" na facebook produktu)
Tu raczej chodzi o wystawienie postu/linka do sklepu na FB/TW/G+ - treść informacji powinna być konfigurowalna, np.: „ciekawie prezentują się produkty na sklepie http://ankabizuteria.pl” . Z pewnością nie może pojawić się Informacja sugerująca rejestrację, logowanie… Tekst może być tytułem strony a najlepiej edytowalny, np. na stałe określany tekst dla wszystkich wpisów konfigurowany z panelu . Dobrze by było z linkiem do sklepu, może być informacja kontekstowa w zależności od akcji na sklepie, ale to już opcjonalnie.
Jednorazowo ma się pojawić akceptacja dokonywania takich wpisów, pytanie jak to dalej można wykorzystać - wiem że są takie rozwiązania, np. nowe produkty dodawane na sklepie mogłyby się pojawiać na profilach tych osób – tu liczę na propozycje, info o istniejących rozwiązaniach
d) każde dodanie produktu - zapisanie nowego automatycznie publikuje na firmowych funPage, google Plus, twitter + inne jeśli możliwe rozwiązanie które będzie dodawało w imieniu sklepu wpisy na FB/TT/G+ za każdym razem gdy w panelu Prestashop dodany jest nowy produkt ? O! to byłoby super I jeszcze na naszych profilach i na profilach klientów
6. Wydajność i Optymalizacja pod SEO (M)
*) (M) muszą działać wszystkie możliwe w Presta mechanizmy dla zwiększania wydajności, cache'owania np. memcache
*) (M) wynik powyżej 95% dla wersji klasycznej i mobilnej https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
*) (M) loadimpact.com - wykres wynikowy stabilny (linia prosta)
*) (M) odpowiednia pod google struktura richsnippets https://support.google.com/webmasters/a ... 9170?hl=en
* (M) blocking spammers / IP with high hit ratio (exclude google, but filter yandex, baidu) - to już chyba prestashop 1.6 ma
*) (M) unikalna treść na każdej stronie po załadowaniu, nie tylko obrazki - wytyczne Google
Myślę o jakiś sprytnych rozwiązaniach, np. określam słowa kluczowe które standardowo się pojawią w meta czy miejscach na stronie, jakiś zdefiniowany link np. do do topowych kilku produktów…
*) (M) czas ładowania poniżej 2s (!minimum poniżej którego nie możemy zejść to zielona część wydajności w google webmaster tools) , nowa strona musi mieć lepsze czasy ładowania niż obecna np. patrząc na dane z google analytics
Tu zakładam, że wyświetla się tylko część widoczna dla klienta w 2sek. a to wymaga prostoty sklepu! – resztę można załadować jak klient chodzi po stronie.
*) (O) wymuszanie dodawania meta tagów
*) (M) canonical dla stronicowania, wskazywania źródłowych obrazków- szczególnie istotne dla multistore
*) (M) title obrazków
7. komentarze i oceny, tagi i kontakt (M)
*) (M) dodawanie z capcha dla niezalogowanych, dla zalogowanych bez capcha - te mechanizmy muszą działać na urządzeniach mobilnych i być proste w użyciu
*) (M) obecnie dodane komentarze też muszą być zmigrowane z obecnej wersji
SEO jest bardzo ważne i jest jednym z kluczowych czynników obok wyglądu i funkcjonalności który decyduje o wyborze osoby realizującej nowy sklep
8. (M) Zachowanie struktury obecnych linków do produktów i zdjęć biżuterii dla sklepu ankabizuteria.pl (M) - to jest niedyskutowalne i stanowi o wyborze firmy która będzie realizować zlecenie
9. (M) brak błędów W3C, brak błędów 404 (obecna wersja konwertuje błędy 404 na 301), brak masowych błędów po stronie systemu w error logs (M)
9a (O ale mile widziane) mechanizm pozwalający zidentyfikować spamerski ruch, czy też nienaturalnie szybkie poruszanie się po stronie.
11. tłumaczenia stałych elementów na stronie jak przyciski, opisy kroków zamówienia (nie mówimy tu o tłumaczeniu opisów biżuterii)
- wersja polska z wszystkimi tłumaczeniami (M)
- wersja angielska (M)
Wersje językowe zakładam, ze będą się różniły tylko tekstami, które będą w innych językach : tytuł, opis, nazwa linka, zdjęcia będą te same.
- wersja niemiecka i francuska (O, ale dostępna do włączenia)
dla wersji językowych musi być ustawiony "hreflang"
12. Maintenance (M)
a) (M) skrypty automatyczne dla operacji maintenance - google sitemap, moduły lub instrukcje do czyszczenia bazy danych z niepotrzebnych wpisów
b) (M) inne czyszczenia... np: wyczyszczenie cache jednym przyciskiem lub skryptem w cronie, czy po SSH
c) (M, nie negocjowalne) w cenie wsparcie dla wdrożonego rozwiązania przez minimum 1 rok od dania ukończenia prac wdrożeniowych
chodzi o ewentualne poprawki co do działania systemu, wydajności (np. system przestaje działać w grudniu z powodu większej liczby użytkowników a działał na tym samym hostingu w wersji 1.4), błędów z wdrożenia, nie ma mowy tutaj o jakiś dodatkowych pracach, modyfikacjach – one mogą być przedmiotem rozmów choć tego chcę uniknąć przez minimum 1 rok - to wymusza prostotę rozwiązania, bez zmian w kodzie corowym prestashop!
d) moduł umożliwiający czyszczenie: porzuconych koszyków, informacje o połączeniach, informacje o łączących się gościach ... (- coś co zalega w bazie danych a nie jest potrzebne)
13. Informacje (M)
a) (M) spełnienie wymagań polskiego prawa - np. formułki wymagane przez polskie prawo przy rejestracji, cookies, podanie całkowitej ceny z przesyłką i płatnością dla defaultowej konfiguracji, np. Poczta Polska, przelew na konto
b) (M) informacje o certyfikacie SSL, płatnościach PayPal (Visa, MasterCard)...
14. Spersonalizowane szablony komunikacji e-mail zgodne z wyglądem sklepu, z logo... (M)
a) każdy z e-maili powinien mieć link do ankiety:
* jeśli klient dokonał zakupu, to do ankiety z pytaniami:
Co się podobało?
Co się nie podobało lub przeszkadzało przy realizacji zamówienia?
Sugestie co należy zmienić
*) jeśli klient się zarejestrował:
Jak trafił Pan / Pani (tu imię i nazwisko) na naszą stronę? (wyszukiwarka google, facebook, ...)
Co się podoba na stronie sklepu?
Co należy zmienić lub poprawić?
*) jeśli klient dokonał płatności:
Czy łatwo było dokonać płatności za biżuterię lub obrazki srebrne? (Tak/Nie)
Nie -> proszę napisać jakie kłopoty Pan / Pani (tu imię i nazwisko) napotkała
*) jeśli klient zrezygnował
Jaki był powód rezygnacji?
na każdej ankiecie musi być link do strony sklepu, graficzne nawiązanie do sklepu
Tu myślę o konfiguracji szablonu gdzie będzie link do ankiety – platformy nie trzeba tworzyć tylko odpowiednią wykorzystać i zrobić ładną ankietę.
15. chat (M)
Taki chat gdzie będzie można zobaczyć gdzie jest klient i mu coś podpowiedzieć – np. widzę że klient jest na stronie A i do niego mogę napisać: „czy widział Pan/Pani też kolczyki do tego wisiorka?”
16. historia dostępna dla klienta z ostatnio przeglądanymi produktami (M)
18. formularz zamówienia nie wymagający przewijania strony w dół czy w bok i po przejściu z koszyka kończy się przyciskiem "zamawiam" (M)
*) zamówienie w max 3 krokach (proste, szybkie składanie zamówień)
*) zamawianie bez rejestracji (jako jedna z 3 opcji: zamówienie bez rejestracji, zaloguj się, zarejestruj się)
Tak naprawdę to można ograniczyć liczbę kroków do 1 strony widzianej na jednym ekranie. Ustawić standardowo np. poczta Polska (albo po prostu „dostawa w 2 dni” bez podania czym wysyłamy), przelewy24 z przyciskiem „zamawiam” z opcjami „wybierz innego kuriera” czy „wybierz inną metodę płatności”
19. zdefiniowane jedno opakowanie (M) - pudełko do biżuterii, które administrator sklepu łatwo może dodawać do produktów i jak trzeba to podmienić jedno zdjęcie które się zmieni we wszystkich produktach (M) aby uniknąć wielu tych samych zdjęć na serwerze - może standardowy kawałek kodu html wstawiony do opisu produktu jako standard.
20. Na dole każdej stronie sekcja tekstowa, gdzie można umieścić opis kategorii, strony... (M)
21. (M) zachować strukturę linków lub 301 dla wszystkich stron i obrazków widzianych search console .
22. (M) produkty powiązane czy bestselery będące aktualnie niedostępne nie pojawiają się
23. (M) prosty mechanizm do odzyskiwania haseł
24. lista opcji (kolor, kamień, kruszec, rozmiar ...) nie powinna się zmienić
25. (M) możliwość dodania treści grawerów – np. jak ktoś wybierze grawer to trzeba dać miejsce gdzie wpisać treść graweru, teraz to jest podawane jako komentarz przy zamówieniu…
26. (M) możliwość załadowania jak największej liczby produktów na stronę
27. (M) przygotowany szablon podobny funcjonalnością do google zakupy możliwy do zainstalowania na innej domenie albo subdomenie.
w multistore:
Baza produktów jedna ale na jednym adresie www tylko obrazki a na innym tylko Biżuteria srebrna … ceny różne, ale może na jednych 0zł za przesyłkę a przesyłka wliczona w cenę produktu, metody płatności i dostawy takie same. Różne funkcjonalności warto wprowadzić z na różnych adresach www np. aby umożliwić testy A B, utworzenie porównywarki, hurtowni, landing page produktowy, tematyczny (chrzest, komunia, dzień kobiet, dzień babci...)...
jedna opłata za moduły
Dla rozwiązania standalone odpadają koszty abonamentowe – nie po to tworzę rozwiązanie zamiast korzystać z rozwiązań w chmurze.
Opcjonalnie można podać ofertę na sklep w modelu SAAS z hostingiem wraz z cenami jednorazowymi i stałymi oraz co jest zagwarantowane, np: 99% dostępności w godzinach od 7 rano do 1rano.. - ale wtedy interesuje mnie tylko stała jedna opłata miesięczna i zapewnienie fukcjonalności opisanej powyżej.
Liczę też na Waszą kreatywność, definiowanie elementów efektywnych = przekładających się na promocję/sprzedaż.